Аристократ и спортист в едно


Аристократ и спортист в едно

В морето от нови коли вече е доста трудно да се намери автомобил, с който да се разграничите от масовите богаташи, нароили се напоследък. Ако искате да подчертаете аристократичния си произход, но в същото време да се наслаждавате на динамиката на истински спортист, забравете за германските премиум марки – трябва ви Jaguar F-Type. Той е наследник на легендарната линия на спортните автомобили Jaguar и представлява изкусителна комбинация от поразителен дизайн и уникално пътно поведение. С него ще направите впечатление където и да минете, където и да спрете. Роудстърът е ярък, изящен, елегантен и атлетичен, пленявайки с агресивния си дизайн и всявайки респект.

 

Новият F-Type се отличава от останалите спортни модели с дързък и мускулест външен вид. Британският аристократ изумява и пленява със смелия дизайн на предната си решетка. В сърцевината си тя наподобява масивна мида, а издутините отстрани се асоциират с хриле на акула. Феноменалният дизайн на предницата се допълва от биксеноновите фарове, подчертани от дневни светодиодни светлини. Погледнат отзад F-Type е фин и грациозен благодарение на задния спойлер, който се задейства при висока скорост. Мощната осанка се допълва от красивите и хищни задни LED светлини, които запазват класическите елементи на марката от близкото минало. Каросерията на Jaguar F-Type е направена изцяло от алуминий, а мекият покрив се сгъва или разгъва

 

само за 12 секунди при скорост

 

до 50 км/ч

 

Вдъхновяващият външен дизайн на Jaguar F-Type е пренесен и в неговия интериор, като фокусът е насочен изцяло към водача. Вратите се отварят широко, предоставяйки голям отвор за достъп. Ръчките за отваряне на вратите са част от повърхността на вратата и се показват при натискане. Сядайки зад волана, шофьорът има чувството, че попада в пилотска кабина на боен самолет. Основна заслуга за това имат специалният волан и селекторът за смяна на режимите на трансмисията. Вентилационните отвори в горната част на арматурното табло засилват футуристичното излъчване. Седалките са удивително комфорти и фиксират точно тялото на водача в предварително избраната позиция. Мултимедийната система е с 8-инчов пълноцветен сензорен дисплей, на който се изписва управлението на техническите възли в автомобила.

 

Под предния капак на този Jaguar F-Type S е скрит 3,0-литров 6-цилиндров турбиниран бензинов двигател с мощност 380 к.с. и въртящ момент от 460 Нм. Моторът е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. С този арсенал „дивата котка” се

 

ускорява от място до 100 км/ч за 4,9 секунди

 

и достига максимална скорост 275 км/ч. Още със стартирането на двигателя той ръмжи като хищник и загатва за огромния си потенциал, ако бъде раздразнен. Най-влудяващ е звукът от ускорението. Изпускателната система е със специални клапани, които се отварят при рязко ускорение. Тогава компресорният форсиран „шестак” проявява цялата си мощ и хищникът се хвърля в скок напред под потресаващия акомпанимент на двата ауспуха. Кроткото ръмжене на ниските обороти се сменя със силен рев, когато стрелката на оборотомера се устреми към червената зона. Тогава F-Type S се проявява като истинска спортна кола, подходяща не само да спрете пред моден бутик или нощен клуб, но и да се впуснете в смели гонки по магистралите или по извините планински пътища. Водачът може да променя усилието на волана, твърдостта на амортисьорите, отзивчивостта на педала на газта и работата на 8-степенната автоматична скоростна кутия. Спортният роудстър се управлява с лекота, като се подчинява на командите на водача и само ако предизвикате звяра с повече газ в завоите, се понася в елегантен дрифт върху асфалта, запазвайки хоризонтална позиция. В острите завои F-Type доставя истинска наслада за сетивата, тъй като управлението му наподобява голям картинг, който изумява с балансираното си пътно поведение. Той е в състояние да се носи настрани или да влезе в завоя като по релси. Всичко зависи от желанието на водача. Вълшебството се дължи на прецизните инженерни настройки и технически постижения. Създателите на F-Type са постигнали

 

еталонно разпределение на масите 50:50

 

между предна и задна ос. За постигане на оптимална аеродинамика отпред под бронята е поставено сгъваемо антикрило, което при достигане на скорост 90 км/ч слиза към настилката и увеличава притискащата сила на носа на колата. В същото време от опашката се издига спойлер, който създава допълнително налягане отзад. Вертикалното налягане върху осите при скорост над 100 км/ч е цели 120 кг, а с увеличаване на скоростта ефективността на аеродинамичните елементи също нараства.

 

Безспорно Jaguar F-Type S пленява с изящна красота и респектира с аристократичната си осанка. Спортният външен вид загатва динамиката на модела с отлично пътно поведение. Роудстърът носи в себе си изтънченост, подчертаваща чувство за добър вкус на собственика. В крайна сметка красотата умножена по технологиите, високото качество и уникалното пътно поведение струват много повече от цената на автомобила.

 

 

Jaguar F-Type S

 

3,0-литров 6-цилиндров турбобензинов мотор

 

380 к.с. максимална мощност при 6500 об./мин

 

460 Нм въртящ момент при 3500-5000 об./мин

 

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

 

275 км/ч максимална скорост

 

9,1 л/100 км среден разход на бензин

 

213 г/км емисии на СО2

 

147 500 лева базова цена на модела

 

169 600 лева цена на тествания модел




Вашият коментар