Задържане на вода в тялото – как да се справим?


Задържане на вода в тялото – как да се справим?

Задържането на вода се получава, когато излишните течности не се изхвърлят, а се натрупват в тялото. Резултатът е неприятен оток и подуване на лицето, корема и крайниците. Има няколко причини, поради които това се случва, повечето от които не са сериозни. Някои жени изпитват задържане на вода по време на бременност или преди месечния цикъл. Хората, които са физически неактивни, като например приковани към леглото, или седящи в продължение на дълго време (например по време на полет), също могат да бъдат засегнати.

Задържането на вода може да бъде и симптом на сериозно заболяване, като бъбречна или сърдечна недостатъчност. Затова е добре да се консултирате с лекар, ако проблемът е хроничен. В случаите, когато отокът е лек и няма здравословен проблем, можете да намалите задържането на вода с някои прости трикове.

1. ЯЖТЕ ПО-МАЛКО СОЛ

Натрият солта се свързва с водата в организма и помага за поддържането на баланса на течностите както вътре, така и извън клетките. Ако често ядете храна, която е с високо съдържание на сол, като много преработени храни, тялото ще е по-предразположено да задържа вода. Тези храни са всъщност най-големият хранителен източник на натрий.

Най-честата препоръка за намаляване на задържане на вода е да се намали приема на натрий. Няколко проучвания установяват, че увеличаването на приема на натрий води до повишено задържане на течности в тялото.

2. ПОВЕЧЕ МАГНЕЗИЙ

Магнезият е много важен минерал. Той участва в над 300 ензимни реакции в тялото. Увеличаването на приема на магнезий може да помогне за намаляване на задържане на вода. 200 мг магнезий на ден намаляват задържането на вода при жени с предменструални симптоми (ПМС). Ако се чудите какъв вид магнезий е най-подходящ за вас – магнезиев оксид – има силен слабителен ефект, но ниска абсорбираемост, магнезиев цитрат – има добра абсорбираемост и средно силен слабителен ефект (препоръчваме за хора с хроничен запек, както и за хора, които страдат от безсъние), а магнезиев бисглицинат има отлична абсорбираемост, но няма слабителен ефект.

 3. ПОВЕЧЕ ВИТАМИН Б6

Витамин Б6 е група от няколко свързани витамини. Те са важни за образуването на червените кръвни клетки и също служат за много други функции в тялото. Витамин Б6 доказано намалява задържането на вода, при жените с предменструален синдром. Храни, богати на витамин В6 включват банани, картофи, орехи и месо.

 

4. ПОВЕЧЕ КАЛИЙ

Калият е минерал, който има няколко важни функции. Например, той помага да се пренасят електрическите сигнали, които поддържат функционирането на тялото. Той също така да поддържа здравето на сърцето. Калият помага за намаляване на задържането на вода по два начина, чрез намаляване на нивата на натрий и увеличаване на производството на урина. Банани, авокадо и домати са примери за храни, които са с високо съдържание на калий.

5. ЧАЙ ОТ ГЛУХАРЧЕ

Глухарчето (Taraxacum officinale) е билка, която се използва като естествен диуретик в народната медицина. Естествените диуретици могат да помогнат за намаляване на задържането на вода, като ви накарат да уринирате по-често.

 

6. НАМАЛЕТЕ РАФИНИРАНИТЕ ВЪГЛЕХИДРАТИ

Яденето на рафинирани въглехидрати води до рязко увеличаване на кръвната захар и нивата на инсулина. Високите нива на инсулин карат организма да задържа повече натрий чрез увеличаване на реабсорбция на натрий в бъбреците. Това води до по-голям обем течност в в тялото.Примери на рафинирани въглехидрати включват преработени захари и зърнени храни, като например захар и бяло брашно.

 




Вашият коментар