Историята на Porsche 718 RSK


Историята на Porsche 718 RSK

Историята на този модел започва през далечната 1956 година, когато на състезателните трасета все още властват прославените 550 и 550 Spyder. Немските инженери обаче още тогава са наясно, че въпреки успехите на тези машини, те се нуждаят от модернизация. И ако Porsche иска да удържи лидерството трябва да бъде създаден нов, изключително бърз автомобил. За донор на 718 RSK може да се счита моделът 645 Spyder, по-известен като “Мики Маус”. Всъщност 718 RSK външно не се отличава особено от своя предшественик. Ако се сравни обаче с модела 550, който се прави преди 645, измененията не са никак малки. Те са основно в предната част на автомобила, като по този начин е подобрена аеродинамиката и същевременно е съкратено междуосието. Така конструиран, прототипът се превръща в доста сериозен и дори опасен снаряд.

На пистата “Авус” в Берлин състезателят Рихард фон Франкенберг изпуска завой и автомобилът се превръща в купчина горящо желязо. Работата обаче продължава през 1957 година. Много от детайлите са променени, но и доста са заимствани от “Мики”. Буквите RS се разшифрират като RennSport или в превод спортни надпревари, а буквата K показва наличието на специален шарнир в предната част на торсионното окачване. 1.5-литровият двигател е с мощ 142 к.с. при 8 000 об/мин, разположен е в средата на автомобила, а благодарение на новото окачване общият център на тежестта на самия двигател е вече значително по-нисък.

По време на първите изпитания Porsche 718 RSK демонстрира учудващо добра управляемост в остри завои, като достига максимална скорост от 245 км/ч. Единственият проблем е в полуосите, които са слаби и не издържат на такова натоварване. През 1958 година, след редица подобрения новото Porsche 718 RSK е готово за състезания. Дебютът е на пистата “Себринг” и там 718 заема трето място. По време на гонката в Льо Ман класовете са разпределени до и над два литра обем. Така нашият герой изпада в неизгодно положение и заема четвърто място. Истински фурор автомобилът прави през 1959-а. Тогава се монтира нов 1.6-литров агрегат, като от него са изкарани 148 “коня”. Така обновеното Porsche печели престижната надпревара “Тарга Флорио”, а веднага след това на пистата “Себринг” пет автомобила 718 се класират сред първите десет. Инженерите обаче не се отказват от непрекъсната доработка и само една година по-късно в Буенос Айрес автомобилът се появява с ново задно окачване, снабдено с двойни щанги и ресори. Въпреки успехите животът на тази кола е твърде кратък. През 1960 година състезателният правилник е доста променен, което налага излизането на модела в пенсия. На негова база обаче се прави RS60, който също много бързо се превръща в хит благодарение най-вече на легендите Греъм Хил и Джак Брабам.

Днес на различни аукциони моделът Porsche 718 RSK производство 1957-1960 се продава за около $500 000. Хора със силни страсти към подобни ретро състезателни коли и нямащи възможността да отделят половин милион долара започват да правят реплики на култовия 718 RSK. На базата на VW Beеtle се монтира подобен 1.5-литров агрегат и се “облича” с панели от стъклопласт. Подобна реплика днес се продава за 20 000 евро.




Вашият коментар