Кълновете – храната на бъдещето


Кълновете – храната на бъдещето

Най-лесният и ефективен метод, без гладуване и без стрес за организма, е да осигурим качествени и пълноценени аминокиселини, мазнини и прости захари. Единствено в този вариант на прости структури, тялото не изразходва голяма енергия за усвояване. Освен плодовете и зеленчуците, които могат да се консумират във вид на салати и сокове, е изключително важно да добавим и кълнове. Те съдържат високи нива на хранителни вещества и ензими, което ги прави много лесно усвоими за тялото. Това позволява на организма да разкрие нов енергиен потенциал, който да пречисти, регулира, възстанови и изгради нови клетки. Това осигурява по-високи нива на имунна защита.

Ензимите са считани за живата енергия в храната. Те подпомагат разграждането и абсорбирането на хранителните вещества. Те са катализаторите на всички дейности, които се осъществяват в тялото. Когато семената получат въздух, вода и определена температура, се получава процес на покълване. Те започват да покълват, акумулират високи енергийни нива и при съприкосновение с нашия храносмилателен тракт, освобождават енергия. При покълване до 7 дена ензимното съдържание се увеличава 100 пъти повече, отколкото в плодовете и зеленчуците, което позволява на тялото да възстанови загубения ензимен запас.

Какво още се случва при този процес на покълване? Въглехидратите придобиват много по-лесна структура на усвояване, като се разграждат до прости захари. Протеините се превръщат в лесно усвоими аминокиселини, а мазнините се разграждат до мастни киселини, които са градивните блокчета на мазнините. Витамините нарастват от 3 до 15 пъти повече. Минералите от своя страна, се групират в идеално съотношение и стават по-лесно усвоими. Така например, подходящото съотношение между калций, магнезиий и фосфор подобрява усвояването и на трите минерала.

Кълновете съдържат повишена стойност на фибри и вода, както и високи нива на антиоксиданти, които предпазват разрушаването на ДНК и стареенето. Концентрацията на протеини, витамини, ензими, минерали, ДНК и РНК, е възможно най-висока в този етап на развитие на семената. Запомнете, че за да усвои въглехидратите, мазнините или протеините, човешкият организъм ги разгражда на прости структури. Затова плодовете, зеленчуците и кълновете са идеалната храна за тялото. Те не го лишават от хранителни вещества и практически не изразходват енергийния запас от ензими за храносмилане. Така ензимите, вместо да преработват храната, ще метаболизират, окисляват и йонизират пълноценно нашите отслабени клетки. По този начин ние ще пречистим и възстановим нашето тяло.

Комбинирайте всякакви видове кълнове за по-пълноценен белтък и сигурно снабдяване на организма с всички нужни елементи. Има разнообразие от кълнове, всеки от които ни предлага различни вкусове и ползи. Ето и нашето предложение за кълнове :

1) Люцернови кълнове – изключително полезна храна, богата на витамини и минерали, съдържаща всички незаменими аминокиселини и много протеини. Люцерновите кълнове от 5 до 7 дена, съдържат голямо количество витамин А, B комплекс, витамин Д, Е, У и C. Изключително богати на желязо, калций и фосфор, в идеално съотношение за усвояване на тези елементи.

2) Слънчогледови кълнове – богат източник на протеини (до 30%), лецитин и витамин Д (който рядко се среща в зеленчуците). Той е изключително важен за усвояване на калция и поддържането на здрави кости.

3) Кълновете от елда – са едни от най-пълноценните източници на протеин на планетата, които съдържат всичките осем незаменими аминокиселини. Пречистват дебелото черво и алкализират тялото. Богати са на лецитин, който е много важен за разграждане на мазнините в тялото. Подпомагат циркулацията на кръвта и храносмилането.

4) Кълнове от броколи – съдържат сулфорафан, който предпазва клетките от увреждане и рак. Той се съдържа 10-100 пъти повече в кълна, отколкото в броколите като зеленчук. Той също е причина тялото да освобождава глутатион, естествен за тялото ензим, който неутрализира или детоксикира карциногени, преди те да увредат ДНК-то.

5) Кълнове от репички – имат отхрачващо дейстиве, изчистват слуз от дихателните пътища, изхвърлят червеи и помагат на чревната флора.

6) Кълнове от зелено китайско бобче (мунг бийн), лeща, боб адзуки – съдържат разтворими фибри и помагат на ниския холестерол, като премахват опасния ЛДЛ холестерол в кръвта. Те също помагат за регулирането на инсулина, по-този начин и на кръвната захар.

7) Кълнове от сминдух (фенегрик) – действат успокояващо на лигавицата, както и пречистващо и подхранващо за храносмилателната система. Намаляват възпалението и съдържат хлор (контрольор на мазнините), който регулира теглото.Живата храна е вашият най-добър източник за здраве. Кълновете, храната на бъдешето, ще ви изпълнят с енергия и жизненост, ще станете по-уравновесени и ще извършвате ежедневните си дейности с усмивка./vitarama.bg



Вашият коментар