Помощник-машинистът обърнал влака със 110 км/ч


Помощник-машинистът обърнал влака със 110 км/ч

Помощник-машинистът Христо Теляшев е карал влака и със 110 км/ч го обърнал пред старозагорската жп гара Калояновец. Това е основната версия за дерайлирането на влака София-Варна в събота следобед. Има вероятност да не е видял сигнализацията на светофара заради слънцето, което го заслепило.

 

Помощникът е имал много малък стаж – започнал да кара влак едва от няколко седмици, уточни министърът на транспорта Данаил Папазов, който подчерта, че загиналият машинист е един от най-опитните в системата. Тялото на 38-годишния Венко Тодоров е било намерено на другата седалка, което доказва, че не той е карал. Аутопсията на загиналия показа, че той е

 

починал от травмите при катастрофата

 

и не е имал друго заболяване, което да е причинило смъртта му.

 

Петима от 14-те пострадали в жп катастрофата ще останат в болница, като някои от тях ще бъдат оперирани.

 

Цял ден вчера пожарникари, военни и служители на БДЖ разчистваха линиите, за да бъде пуснато нормалното движение на влаковете колкото се може по-бързо. На помощ бяха изпратени дори военни машини. Танк опита да изтегли локомотива, но първият опит беше неуспешен, тъй като въжето се скъса. Според специалисти от армията този танков влекач има мощност да тегли до 80 тона, колкото тежи и локомотивът на дерайлиралата композиция.

 

„Помощник-машинистът беше като обезумял от смъртта на колегата си, направо не беше на себе си. Ту ревеше, ту викаше, ту си търсеше телефона, а краката му бяха целите в кръв”. Това заяви Андрей Красимиров, който е бил сред групата роми, които първи дошли да помагат на ранените.

 

„Бях в първия вагон, до локомотива. Един път тропна силно, втори път тропна и се раздруса наляво-надясно и следващия път вагонът се обърна. Аз се търкулнах и останах между вратата и седалката.

 

Отвсякъде се чуваше „Помощ, помощ”

 

припомни си ужаса 77-годишната Мария Ценова от софийското село Костенец.

 

“Дано застраховката да помогне, защото ми предстои сериозна операция, казват, че има има нужда от импланти, а те трябва да се плащат”, добави другата пострадала баба Николина.

 

Можело е да стане национална трагедия, ако локомотивът и вагоните са паднали в реката. Не ми се мисли какво би станало тогава”, каза генералният директор на БДЖ Христиан Кръстев пред Нова телевизия. Той беше категоричен, че пострадалите пътници ще получат обезщетения.




Вашият коментар