Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро


Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро

В този вариант, който предстои да подпишем, коридорът включва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с железопътна връзка през Свиленград. Включва и българските пристанища Бургас и Варна и пристанище Русе на Дунав. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски на представянето на Меморандума между България и Гърция, който ще бъде подписан на 6 септември, предава „Фокус“.

„Меморандумът, който ще подпишем ще стартира дейности по обособяването на един транспортен коридор“, обясни той.

„Целта на обособяването на този коридор е интегрирана свързаност, развитие на бизнеса и индустрията, както и оперативна съвместимост между две европейски държави, каквито са България и Гърция“, заяви Ивайло Московски.

Той уточни, че коридорът е смесица между железопътна и пристанищна инфраструктура, като в основната си част представлява железопътна интегрирана свързаност.

„Анализите за норми на възвращаемост и трафик ще бъдат правени съвместно от двете държави. Считам, че период от 10 години е реален, обективен и достатъчен да бъдат изградени отделните направления по коридора от двете държави“, каза още министърът.

Москонски коментира и финансовата страна на проекта.

„Инвестициите по Меморандума, които са необходими в българския участък от проекта са 1 милиард и 70 милиона евро. Всички тези мерки, които предстоят, изпълнявайки Меморандума, имат изключително висока добавена стойност към целия регион и държавата ни. Голяма част от транспортните съоръжения на територията на България са част от т. нар. Трансевропейска транспортна схема или мрежа.

Към момента обсъждаме с гръцките си колеги вариантите и начините на финансиране“, коментира министърът.

„Проектът би могъл да намери интерес сред значителна част инвеститори, да бъде финансиран по плана „Юнкер“ или да провокира интереса на Европейската инвестиционна банка и другите големи банки. Надяваме се в значително кратки срокове да започнат и предпроектните проучвания и реалното остойностяване на проекта“, посочи той.

„Проектът създава алтернатива, не отнема възможността на другите транспортни трасета, по никакъв начин няма да намали развитието на Коридор 8 или на някой друг“, категоричен бе министърът.




Вашият коментар