Сладолед- да или не?


Сладолед- да или не?

sladoled-product_[1165]
В сладоледа могат да се намерят съставки като пълномаслено мляко, подсладители, на базата фруктоза и глюкоза, обикновено под формата на царевичен сироп, както и аромати като ванилия и шоколад. Когато тази смес замръзне, се получава кремообразна консистенция, любима на мнозина. Тази освежаваща храна може да донесе както ползи, така и вреди на здравето.

Макар съдържанието на хранителни вещества в сладоледа да варира според марката и вида му, леденото изкушение е чудесен енергиен източник. Богато е на въглехидрати – в количеството от половин чаша сладолед се съдържат около 15 г. В същото количество могат да се намерят още 7 г мазнини и 2 г протеини.

По данни на Американското министерство на земеделието половин чаша ванилов сладолед осигурява 137 калории, което е близо два пъти повече, в сравнение с пълномасленото мляко. Сладоледът е чудесен избор в случаите, когато имаме нужда от енергия.

Сладоледът също така е и източник на много важни минерали. В количеството от половин чаша могат да се открият около 10% от нужното дневно количество фосфор и калций.

Витамините A, C, D и E, заедно с тиамин, рибофлавин, ниацин, фолиева киселина и витамините B6 и B12, също могат да се открият в освежаващото лакомство. В по-малки количества се съдържа и витамин K, който е важен фактор по отношение на кръвосъсирването.

Сладоледът е храна, с богато съдържание на мазнини, тъй като в състава му влиза пълномаслено мляко. Трябва да се има предвид, че тези мазнини са наситени с високи нива на холестерол, а когато нивата му в кръвта са високи, има риск от натрупване на мастни депозити в артериите, което може да доведе до развитие на сърдечни болести и инсулт.

В сладоледа има и големи количества захар, която крие риск от натрупване на излишни килограми, развитие на кариеси и повишени нива на триглицеридите в кръвта – нездравословен тип мазнини.




Вашият коментар