Тиквата е полезна за очите, ако я използвате правилно


Тиквата е полезна за очите, ако я използвате правилно

1. При болни бъбреци или за бъбречна профилактика

Не яжте тиква, само когато научите, че имате проблеми с бъбреците, с пикочния мехур или с пикочните пътища.

Винаги, когато можете, приготвяйте тиква.

За прочистване и лечение на бъбреците и пикочните пътища е по-добре да ядете сварена тиква с повече вода.

След като приключи процесът на варене, отлейте водата и я оставете да изстине, защото топла не е особено приятна на вкус.

Пийте тази вода през деня вместо други течности и така ще помогнете на вашите бъбреци изключително много.

Сварената тиква можете да ядете директно. Можете да я намачкате с вилица. Да й добавите канела и малко счукани орехи. Ако тиквата не е достатъчно сладка, сложете малко мед на вкус.

Невероятно полезна, защото е богата на витамин С, тя подсилва имунната система и дава енергия.

tikva-zrenie

Вкусната тиква е полезна за бъбреците и за зрението

2. Тиква за  здрави и силни очи

Причината тиквата да е оранжева и полезна за зрението се дължи на високото съдържание на витамин А – бета каротен.

Витамин А се съдържа и в морковите, които също са наситено оранжеви.

Не забравяме, че бета каротен е мастно разтворим витамин. Това означава, че за да го приеме и усвои вашият организъм и да има положителен ефект върху очите и зрението, трябва да бъде добавена мазнина.

Казано по друг начин, ако сте сварили тиква, както обяснихме по-горе, прецедили сте водата и сте прибавили малко орехи и мед, сложете върху тиквата малко краве масло, маргарин, олио или зехтин.

Може да използвате тиквено, ленено или орехово масло (олио).

Много полезно е и кокосовото масло, което напомня на домашната мас като консистенция, но е по-скъпо.

След като ядете омазнената тиква, тялото ви усвоява и витамин А, който работи за очите.

Друг бърз и лесен начин за консумация на тиква е стандартната печена с кората във фурната.

Измитата тиква, от която сте събрали семената,  режете на парчета, които нареждате в тавичка.

Наливате малко вода, за да не залепнат и след около 30 до 40 минути, тиквата е изпечена.

Добавяте върху всяко парченце тиква малко краве масло, маргарин, олио или друго масло към средата на печенето или в края. Маслото ще попие в месото на тиквата, а когато вие я ядете, ще усвоите не само витамин С, но и витамин А.




Вашият коментар