Фандъкова вижда заблуди и фалшиви новини за столичните ремонти


Фандъкова вижда заблуди и фалшиви новини за столичните ремонти

Изпълняват се едни от най-мащабните и най-дългообсъжданите проекти за ремонти в София, коментира пред БНТ столичният кмет Йорданка Фандъкова. В комисиите и журито са присъствали архитекти, общински съветници и граждани, а проектите са сложни, заради което са затруднява ежедневието на столичани, обясни тя.

„Друг е въпросът, че тази ситуация се използва от много наши опоненти. Предстоят местни избори, предизборната кампания отдавна вече започна“, добави Фандъкова, но отказа да коментира дали ще се кандидатира за пореден мандат на следващите местни избори.

По въпроса за ремонтите в столицата в публичното пространство се тиражират заблуди и фалшиви новини, като пример е слухът, че градината „Кристал“ ще бъде запълнена, коментира столичният кмет.

Веднага след като се появяват съмнения за ремонта на „Граф Игнатиев“, вътрешният одит е задействан, а конкурсът за ремонта на трамвайните линии по бул. „Цар Борис III“ ще бъде обявен отново, като преди това проектът ще бъде прегледан, тъй като е направен от фирмата, изпълнила ремонта на „Граф Игнатиев“, обясни Фандъкова.

Международен конкурс е предвиден за ремонта на площад „Св. Неделя“. „Най-важно е да дойдат утвърдени имена – дали ще са от България, или ще са от Европа, защото това е знаковият площад, за който хвърлихме огромни усилия да затворим отвратителния паркинг, който имаше там“, добави столичният кмет.

Фандъкова иска да се криминализира горенето на гуми и кабели, което замърсява значително атмосферния въздух, тъй като глобите са неефективна мярка. Други мерки за борба с лошото качество на въздуха е закупуването на нови автобуси с електрически или газови двигатели.

Ще има подкрепа за домакинствата, които пожелаят да подменят печките си на твърдо гориво с различни видове екологично отопление. Няма да се променят местните данъци и такси в София, обясни тя.

За да се гарантира опазването на къщата-музей на поета Яворов, тя трябва да е държавна или общинска собственост, но това трябва да стане по максимално най-прозрачният начин, коментира Йорданка Фандъкова.

Разследване на една от националните телевизии показа, че след като е спечелила търга, компанията е променила влаганата виброизолационна настилка без да се обявява нова обществена поръчка.

Припомняме, „Джи-пи груп“ отказа да строи и тунел „Железница“, като за основна причина бе изтъкната „манипулираната медийна обстановка през последния месец, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации“.

Същия ден премиерът Бойко Борисов поиска от АПИ да спре участието на „Джи Пи Груп“ в конкурси за пътни проекти с евро и държавно финансиране.

Мотив за разпореждането е разследването срещу компанията, което тече след сигнала на вицепремиера Томислав Дончев, който пък от своя страна дойде след разследване на „Бивол“.

Именно по това разследване журналисти бяха арестувани. Задържаните бяха Димитър Стоянов от сайта „Бивол и Атила Биро от румънския Rise Project.

Случаят с ареста на журналисти предизвика скандал до искането да се оттегли номинацията на главния секретар на МВР Младен Маринов за поста вътрешен министър.

На 14 септември 2018 г. сигнал по повод същите публикации беше изпратен от вицепремиера Томислав Дончев до главния прокурор, МВР, КПКОНПИ, както и до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Одит на средствата от ЕС“, а премиерът Бойко Борисов разпореди временно отстраняване от длъжност на всички служители, споменати в журналистическото разследване.

Проектът по трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ също ще бъде ревизиран. Неговият автор инженер Румен Борисов, публично се оттегли от работата по ул. Граф Игнатиев, заради използването на различен от заявения по проект изолационен материал.




Вашият коментар