Яжте повече краставици срещу дехидратация


Яжте повече краставици срещу дехидратация

Краставицата е един от зеленчуците, който съдържа голямо количество вода и никакви калории, като доставя на организма много полезни вещества. В 100 г сурова краставица има 147 мг калий, 13 мг магнезий, 0,83 г нишесте, 0,50 г фибри, голямо количество витамини като А, В, С, К и Е.

Зеленчукът се използва най-често за салати и направата на таратор – студената супа, която разхлажда през лятото. 90% от него е вода, затова се препоръчва за консумация в жегите.

Кои са предимствата за здравето от похапването на краставица в горещините?

Най-голямата полза на зеленчука е, че редовната му консумация през този сезон предотвратява дехидратацията на организма. Когато ядете повече плодове и зеленчуци, богати на вода, подобрявате електролитния баланс на организма.

Зеленчукът не е калоричен и затова може да се приема от хора, които са на диетичен режим или избягват високовъглехидратните храни.

Краставицата съдържа витамин К, а неговият дефицит води до проблеми с костите. Една чиния с краставици доставя на тялото около 12% от препоръчителния дневен прием. Този нутриент има и друга роля – спомага за абсорбирането на калций, който също подсилва костите.

Парченцата краставица, наложени върху кожата, я хидратират и успокояват. Витамините и минералите в зеленчука имат способността да намаляват възпалението и раздразнението по кожата на лицето, затова често се правят маски с кръгчета от него.

Може би много хора няма да повярват, но похапването на прясна краставица преди лягане може да намали главоболието и да подобри качеството на съня. Дъвченето на парченце за няколко секунди пък подобрява дъха.

Друга голяма полза от консумацията на краставиците е, че фибрите в тях подобряват работата на храносмилателната система. Изяждането на 2-3 пресни краставици помага при запек. Това се дължи до голяма степен на голямото количество магнезий в краставиците.




Вашият коментар