5-те най-важни витамина и хранителни добавки


5-те най-важни витамина и хранителни добавки

Тайната на доброто здраве в известна степен се дължи и в познаването на най-добрите витамини и добавки, които трябва да се приемат на всяка възраст. Никога не сме прекалено млади или твърде стари, за да започнем да се грижим по-добре за тялото и ума си. В днешно време повечето хора са твърде заети и често не успяват да се хранят балансирано или здравословно.

Бързата храна е вкусна и достъпна, но тя рядко съдържа всички нужни за организма ни хранителни вещества. Затова приемът на витамини и добавки е чудесен начин да се уверим, че тялото ни получава всичко необходимо, за да функционира добре. А ето и кои са 5-те от най-добрите витамини и добавки, които можете да приемате на всяка възраст.

1. Витамин С

Витамин С има куп ползи за здравето ни. Най-вече той има антиоксидантни свойства, които поддържат имунната ни система, помагат за заздравяването на раните ни и поддържат здрави костите и зъбите ни. Приемането на витамин С през зимата може до известна степен да ви предпази от върлуващите грипове. Този витамин се използва като безопасна и ефективна терапия за остра и хронична болка, след операция на фрактури и други травми, той може да помогне при лечение на инфекциозни заболявания и др. Ако не можете да си позволите всеки ден да изпивате по чаша фреш от портокал, то тогава пийте добавка от 1000 mg витамин С на ден (това е препоръчителната дозировка за възрастни).

2. Калций + витамин D

Витамин D е витаминът, който организмът ни синтезира с помощта на слънцето. Проблемът е, че в днешно време хората с право се притесняват, че прекаляването със слънчевите лъчи води до увреждане на кожата и дори до рак на кожата. Така че за по-сигурно приемайте този витамин като добавка в комбинация с калций. С напредването на възрастта човек има по-голяма нужда от тези два витамина. Чрез редовният прием на калций и витамин D е възможно да се предотвратят фрактури и загуба на костно вещество (риск от остеопороза). Освен като добавка, можете да си набавяте тези два витамина и ако включите в менюто си по-редовно продукти като риба тон, черен дроб, сирене, яйчен жълтък, кисело мляко и смокини.

3. Витамини В комплекс

Витамините от група В имат много предимства за здравето. Тези витамини поддържат здрава имунната система, надбъбречните жлези, което работи за намаляване на стреса и тревожността, предотвратява анемията, балансира депресивните настроения и поддържа когнитивното здраве, за да се избегне деменция. Добре функциониращите надбъбречни жлези са важни за хората, които постоянно са в движение и са подложени на стрес. Витамините В1, В2, В3, В5, В6, В7, В9 и В12 имат различни функции за поддържане на доброто здраве. Бременните и кърмещите жени, както и по-възрастните хора, трябва да приемат различни витамини от група B. Хранителните източници на витамин B включват говежди черен дроб, пъстърва яйца.

4. Омега 3 мастни киселини

Здравето на очите и сърцето ви ще бъде много по-добро, ако приемате омега 3 мастни киселини. Тези мастни киселини могат да предотвратят възможността за макулна дегенерация и глаукома. За бременни жени се смята, че приемането на омега 3 мастни киселини помага за развитието на зрението на бебето. Тези вещества намаляват нивата на холестерола и натрупването на мазнини в артериите, нещо което може да доведе до сърдечни заболявания и инсулт. Ако не можете да хапвате риба няколко пъти седмично или ако рибата не е една от любимите ви храни, приемайте омега 3 като добавка.

5. Храносмилателни ензими и пробиотици

С напредването на възрастта нашата храносмилателна система отслабва и е по-трудно за нашите органи да абсорбират хранителните вещества от храните. Приемът на пробиотик подпомага здравето на храносмилателната система, предотвратявайки подуването на корема, появата на газове, киселини в стомаха, диария и запек. Ако някога сте се чудили защо все ви се цепят ноктите, лошото храносмилане може да бъде една от причините. Освен това лошото храносмилане може да допринесе за увеличаване на теглото и намаляване на енергията.




Вашият коментар