6 неща, които да добавяте към храната си за по-добра памет


6 неща, които да добавяте към храната си за по-добра памет

Има няколко подправки, които стимулират мозъчната дейност и подобряват паметта.

Освен това, имат и допълнителни ползи за нашето здраве.

Розмарин

В билката се съдържа карнозна киселина, която всъщност предпазва мозъчната тъкан от болестта на Алцхаймер, както и от инсулт. Още, ароматната билка и подправка подобрява функционирането мозъчните клетки и ги предпазва от увреждане.

Риган

Тази подправка успява да неутрализира свободните радикали, а съединенията в ригана всъщност подобряват нивото на концентрация и намаляват усещането за тревожност.

Мащерка

Летливите масла, които се съдържат в нея, увеличават нивото на омега-3 мастните киселини и докозахексаеновата киселина (DHA). От своя страна пък омега-3 мастните киселини подобряват паметта, а докозахексаеновата киселина осигурява нормалната функция на мозъчните клетки.

Босилек

Той намалява мозъчното увреждане, както и хормоните на стреса, подобрява значително концентрацията и паметта, сочат различни проучвания. Босилекът е билка, която е богата на антиоксиданти и камфор.

Източник: Getty Images/Guliver

Карамфил

Действа като стимулант на паметта и има антиоксидантно, обезболяващо и антисептично свойство. Карамфиловото масло облекчава стреса и стимулира мозъчната дейност.

Източник: Getty Images/Guliver

Куркума

Куркуминът, който се съдържа в подправката, намалява плаките в мозъка, които са свързани с болестта на Алцхаймер, и по този начин редуцира риска от болестта. Освен това куркумата предпазва мозъка от увреждане и подобрява паметта.

Растението, което лекува над 600 болести

Източник: Getty Images/Guliver



Вашият коментар