8 ползи от консумацията на кестени


8 ползи от консумацията на кестени

Мирисът на печени кестени се свързва с есента, но ядките се ядат от много хора и през зимата. Богати на калий, фосфор, магнезий, натрий, желязо и калций, те дават енергия на тялото.

Тъй като не могат да се ядат сурови, кестените се варят или пекат. По този начин нишестето в тях се хидролизира до захари, които придават сладкия им вкус и приятен аромат.

В 100 грама пресни кестени има 49,8% вода, 42,8% въглехидрати, 2,9% белтъчини, 1,9% мазнини и 1,4% целулоза. Те съдържат много въглехидрати – 16% е скорбяла, 7% декстрин и 4% глюкоза и захароза. Освен това в тях има ябълчена, лимонена и млечна киселина, както и лецитин.

Ето кои са най-големите ползи от консумацията на кестени:

Предотвратяват диабет

Диетичните фибри са важен компонент в контрола и превенцията от диабет. Храните, които са с високо съдържание на диетични фибри, като кестените, се считат за нискогликемична храна, която трябва да приемат диабетиците.

За по-здрава имунна система

Голямото количество на витамин С и други антиоксидантни съединения в кестените ги прави идеално средство за стимулиране на имунната система през зимния сезон. Витамин С стимулира не само производството на бели кръвни клетки, но и действа като антиоксидант, който открива свободните радикали в организма и ги неутрализира. Така пречи на процеса на мутация на здравите клетки, предизвикан от оксидативния стрес.

Грижи се за костната плътност

Медта и магнезият, открити в кестените, помагат на тялото да извлече желязо, което е от решаващо значение за растежа и развитието на костите. Магнезият е много добър за повишаване на костната плътност, носи и други ползи за здравето.

Помага при храносмилателни проблеми

От ядките, кестените съдържат най-много диетични фибри, а те са съюзници на човека при стомашно-чревни неразположения. Те стимулират перисталтиката и предотвратяват подуване и възпаление. Освен това тези влакънца спомагат за усвояването на други хранителни вещества в организма.

Ядки, които да включите в менюто си тази зима

Подобряват мозъчните функции

На първо място, тези ядки са богати на витамини от семейството В (например фолиева киселина, рибофлавин, тиамин), които са пряко свързани с правилното неврологично развитие и функциите на мозъка, според проучване, цитирано в The Journal of Nutrition, Health & Aging. Освен това калият, намиращ се в кестените, може да увеличи притока на кръв към мозъка и да стимулира нервната система, като по този начин увеличава концентрацията и паметта.

Предотвратяване на хронични заболявания

Тези здравословни проблеми са причинени от освобождаването на свободните радикали. Те могат да увредят клетките в организма, което води до рак, оксидативен стрес и редица хронични заболявания. Според експеримент, извършен от корейски учени през 2010 г., антиоксидантните и антимеланогенни свойства на екстракта от кестен могат да помогнат за борба с рака на кожата.

Контрол над кръвното налягане

Когато става дума за понижаване на кръвното налягане, калият е от минералите, които имат съществено значение за този процес. Той контролира движението на водата в тялото, увеличава кръвния поток и освобождава напрежението от вените и артериите. Това може да подобри цялостното сърдечносъдово здраве и да намали риска от удари.




Вашият коментар