Как Shopify се оказа големият печеливш от пандемията

Коронавирусната пандемия принуди много малки бизнеси най-сетне да си отворят онлайн магазини, а това превърна доставчика на софтуер за електронна търговия Shopify в един от най-големите печеливши от сътресенията в сектора за продажби на дребно, пише Wall Street Journal.

Когато на Трой Гедес му се налага да затвори магазина си през март, той знае, че след 23 години в бизнеса ще му се наложи да мине онлайн, за да оцелее. През април той пуска уеб версия на Comicopolis, неговия магазин за комикси и игри в Санта Крус, Калифорния.

“Не беше супер необходимо, затова го отлагахме“, коментира 56-годишният Гедес. „Това беше като ритник отзад. Беше нещо от сорта на „ако не го направим, може да имаме сериозни проблеми“.

Милиони малки бизнеси трябваше да се адаптират към един свят, в който онлайн продажбите изведнъж скочиха до нива, които не се очакваха от години. Американските продажи на дребно се повишиха с 37% до 200 млрд. долара през второто тримесече по данни на Министерството на търговията.

От своя страна, софтуерът на Shopify позволява на търговците да си избират тема и да си създадат онлайн магазин, както и мобилно приложение. Продавачите трябва да качат снимки и подробности за своите продукти и да организират инвентара си.

Софтуерът на Shopify обработва плащанията и изчислява цените за доставка. Търговците обикновено изпращат артикулите директно до купувачите, но Shopify предлага и услуги от свои разпределителни центрове.

Големи марки като Vera Bradley, Kylie Cosmetics и Allbirds отдавна използват технологията на Shopify, за да продават директно на потребителите. По време на пандемията собствениците на малки бизнеси, търсещи бърз път към онлайн търговията, реално подкрепиха бизнеса на компанията, пише Investor.bg.

Shopify таксува търговците с месечна такса и взима процент от всяка трансакция в своята платформа. Нейните приходи почти са се удвоили до 714,3 млн. долара в рамките на второто тримесечие, когато броят на новите магазини, отворени в Shopify, се увеличи със 71 на сто спрямо предходния отчетен период.

Цената на акциите на Shopify почти се утрои от мартенското си дъно и през август премина границата от 1000 долара. Дори по време на разпродажбите от миналата седмица пазарната стойност на Shopify от около 117 млрд. долара е по-голяма от тази на eBay и Target взети заедно.

През октомври 2019 г., близо 15 години след основаването си, Shopify обяви, че вече има 1 милион търговци. Но този юли тя имаше около 1,3 млн., твърдят анализатори от инвестиционната банка Baird.

 

Много малки търговци по света продават и през Amazon.com, която предлага услуги по складиране и разпределяне, и остава най-голямата дестинация за пазаруване онлайн. Но анализаторът на Baird Колин Себастиан твърди, че конкуренцията за продажба на инструменти, чрез които малки бизнеси да работят онлайн „са изненадващо ограничени, като се има предвид колко голяма е пазарната възможност“.

Главният оперативен директор на Shopify Харли Финкелстейн коментира, че базираната в Отава компания се е отказала от всичките си планове за 2020 г., когато пандемията е избухнала.

„Цялата компания просто се преобърна възможно най-бързо, за да се фокусираме върху това как да помогнем на малките бизнеси“, посочва той в интервю.

От март Shopify въведе 90-дневен безплатен тестов период за нови абонати, опции за подаръчни карти, онлайн бакшиши и други в новото си приложение Shop, където клиентите могат да открият продуктите във вселената на Shopify. Освен това компанията разшири програмата си за финансиране и в други страни и планира да пусне Shopify Balance.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *