Защо McDonald’s слага камери в някои от контейнерите си за боклук

Джейсън Гейтс прекарва много време в мислене за боклука и как може да се генерират по-малки количества от него.

От 2013 г. неговата компания в Сан Франциско, Compology, използва камери и изкуствен интелект, за да следи какво се изхвърля в контейнерите за боклук на бизнес като заведенията на McDonald’s и универсалните магазини Nordstrom. Идеята е да се гарантира, че контейнерите са пълни преди да бъдат изпразнени и да се спре замърсяването с други боклуци на материали, които могат да бъдат рециклирани.

„Открихме, че повечето компании и хора имат правилни намерения относно рециклирането, но те често не знаят какъв е подходящият начин за рециклиране,“ казва пред CNN Business Гейтс, главен изпълнителен директор на Compology.

За да им помогне в тази задача Compology инсталира камери и сензори в контейнери за промишлени отпадъци. Камерите правят снимки по няколко пъти на ден и когато контейнерът бъде вдигнат за изпразване.

След това софтуер, базиран на изкуствения интелект (AI), анализира снимките, за да прецени колко пълен е контейнерът и да уведоми клиента кога в него има нещо, което не би трябвало да е там, като например торба с боклук, хвърлена в контейнер с картон за рециклиране. Гейтс твърди, че камерите на компанията могат да намалят количеството на изхвърляните материали, които не се рециклират, с до 80%.

 

Камерите и сензорите на Compology в контейнери на McDonald’s в Лас Вегас например, показали, че компанията като цяло се справя добре с рециклирането на картонените опаковки. Перидичоно обаче в контейнерите се изхвърляли и торби с боклук, казва Гейтс.

„След като видяхме това, изпратихме съобщение на хората, с което ги уведомихме да премахнат боклука преди камионът да дойде на следващата сутрин и им казахме, че изхвърлянето на боклуци в контейнерите с материали за рециклиране е форма на замърсяване и не би трябвало да го правят в бъдеще,“ казва той.

Compology е обучила системата си да сортира отпадъци с помощта на десетки милиони снимки, обяснява Гейтс. Досега тя е обработила над 80 милиона снимки от 162 000 камери, които е инсталирала компанията.

„Колкото повече снимки правим вътре в контейнерите, толкова по-прецизни ще сме в работата си,“ казва той.

Услугата на Compology струва на компаниите между 10 и 20 долара на контейнер на месец. Това обаче им спестява хиляди долари на контейнер годишно във връзка със сметосъбирането, казва Гейтс.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *