Проучвания показват ековреди от пакета „Мобилност“

Европейската комисия започва дискусия с държавите членки и с Европейския парламент във връзка с публикувани резултати от проучвания за негативно въздействие на текстове от пакета „Мобилност“. Това е в потвърждение на българската позиция, че заложените норми в документа са в противоречие с принципите на Зелената сделка и плановете за климатична неутралност, съобщи транспортното министерство. Припомняме, че според пакета превозното средство на шофьорите трябва да се връща на всеки 8 седмици. Резултатите от двете проучвания обаче показват, че тези разпоредби биха довели до 3,3 милиона допълнителни тона емисии на CO2 годишно. Прогнозира се, че ще бъдат генерирани до 704 тона азотни оксиди и 251 тона твърди частици.

Дискусията, в резултат на публикуваните проучвания, е в синхрон с усилията на България и останалите държави от групата на единомислещите за защита на интересите на товарния транспорт и на националните икономики. Очаква се ЕК да се произнесе по казуса преди влизането в сила на двете разпоредби от Пакета „Мобилност“ I през февруари 2022 г. В писмо, изпратено от еврокомисаря по транспорт Адина Валеан до ресорните министри от държавите членки, се посочва, че осем месеца след приемането на Пакета „Мобилност“ I, неговата основна цел, насочена към значително подобряване функционирането на сектора на автомобилния транспорт, не е изпълнена. Комисията посочва още, че след оценката на въздействието на двете разпоредби при необходимост ще упражни правото си да представи целенасочено законодателно предложение преди влизането в сила на двете разпоредби на 21 февруари 2022 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.