Цените в зимните курорти падат заради слабия сезон

Зимните курорти отчитат значително по-слаб сезон от миналия. Заради по-малките приходи хотели и концесионери намалиха цените за април в опит да привлекат българските туристи. Обилният снеговалеж от последните дни засега им помага. През април почивката в Банско ще бъде значително по-евтина. „Цените падат от първи април с 20%. Правим го заради децата – да не стоят вкъщи в тази ситуация, в която се намираме, а да дойдат да спортуват в планината“, заяви пред Нова телевизия Иван Обрейков, маркетинг директор на ски зона Банско.

„Вече има спад на цените, по-ниски са, отколкото в пика на сезона. Като проценти може би е в порядъка на 20-30. Единственото, което предлагаме в момента, са ските и базата за настаняване, СПА-центровете са затворени, изхранването е по стаите, което не е много комфортно, но все пак е вариант“, коментира Надежда Атанасова, мениджър в хотел. Сезонът в Банско ще бъде закрит в средата на април. Дотогава в курорта гарантират отлични условия за ски.

Всеки втори хотелиер е имал намерение да намали цената на пакетната услуга през февруари, а в 44 на сто от случаите – и на нощувката. Над половината от браншовиците пък са предложили на своите клиенти алтернативен период за използване на направените резервации. Това сочат резултатите от анкетно проучване сред управителите на местата за настаняване, направено от НСИ. По отношение на наетия персонал 20,5% от мениджърите посочват, че са пуснали своите служители в неплатен отпуск, следват ги хотелите, чиито персонал е в платен отпуск – 13,5 на сто. Въпреки проблемите пред сектора, причинени от пандемията, едва една трета от хотелите са се възползвали от правителствените мерки за подпомагане на работодателите, показват статистическите данни. През февруари 47,3% от анкетираните управители на места за настаняване посочват, че няма промяна в приходите от дейността им в сравнение с предходния месец, 35 на сто обаче отчитат още спад. Според проучването през следващия месец 50,4% от мениджърите прогнозират, че ще могат да обслужат до 50% от разходите за дейността си със собствени средства, 25,2% ще успеят да направят това изцяло, а 23,6% от анкетираните посочват, че няма да могат да се справят сами.

Миналата седмица от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация поискаха от държавата да купи част от бизнеса им, за да се справят с кризата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *