Скъпа ли е поддръжката на електромобил?

Стойността на поддръжката на електрическо превозно средство е въпрос, който се обсъжда от години. Но рационалността не винаги е присъща за хората, дори когато става въпрос за основна покупка. Ако си купите къща, която да е по-далеч от вашето работно място, значително по-евтина от такава, която е близо до вашата работа, транспортът в крайна сметка може да компенсира в дългосрочен план по-ниската цена на имота. Хората, които разглеждат възможността да закупят нов автомобил, често избягват електрическите коли след кракът поглед към цената на превозните средства с батерии като не взимат предвид икономиите, които съпътстват подобна покупка, пише Clean Technica.

Една от причините експлоатационните разходи при електромобилите да са по-ниски е по-голямата ефективност на тези автомобили и по-малкото съставни компоненти.

Характерната за автомобилите с двигатели с вътрешно горене поддръжка отпада при електрическите коли, тъй като вторите имат много по-опростена структура. Ново проучване на Службата за научна и технологична информация към Министерството на енергетиката на САЩ потвърждава това.

„Очакваните разходи за планова поддръжка на лекотоварен електрически автомобил с батерия (BEV) възлизат на 6,1 цента за миля, докато поддръжката при конвенционално превозно средство с двигател с вътрешно горене възлиза на 10,1 цента за миля“, се изтъква в проучването.

Службата констатира, че при изцяло електрическите коли липсва двигателно масло, ангренажен ремък, кислороден датчик, свещи и други компоненти, които подлежат на поддръжка и подмяна. При хибридните автомобили и плъгин хибридите разходите до известна степен се препокриват с тези на конвенционалните коли и чистите електромобили, като при тях се спестяват пари за поддръжка на спирачната система.

В доклада се посочва, че при сравнението на разходите между различните видове превозни средства трябва да се вземат предвид всички разходи, свързани както с покупката, така и с експлоатацията на автомобила.

При изчислението на разходите на малките SUV модели с различни видове задвижване, хибридните автомобили отчитат най-ниски разходи, следвани от бензиновите двигатели, водородните коли и плъгин хибридите. Изцяло електрическите автомобили с батерии са последни заради все още високите цени за закупуване, като по-ниските експлоатационни разходи не успяват да компенсират високата цена. Все още скъпите батерии също не позволяват на разходите при електрическите превозни средства да бъдат понижени допълнително.

По статията работи: Аспарух Илиев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *