Европейските хотели ще се върнат към дългосрочната тенденция за силен растеж

Европейският хотелски сектор ще възобнови дългогодишната си тенденция на силен годишен ръст в момент, когато пазарът се възстановява от последиците от COVID-19, показва ново изследване на Invesco Real Estate, цитирано от онлайн изданието Property-Magazine.EU.

Промяната на цените на европейските хотели през последните две години представлява голяма възможност за инвеститорите за придобиване на основни хотели, които да задържат дългосрочно, или за проекти с добавена стойност. Това е в контраст с офис сектора, логистичните и жилищните имоти в Европа и повишава допълнително относителната доходност от хотели, отбелязва компанията.

„Виждаме ясна полза от инвестирането в хотели. Очакваме възстановяването след коронавируса да бъде ръководено първоначално от посетители с цел развлечение, последвани от бизнес пътуванията, като нашите анализи показват, че градовете с най-висок дял на търсене от посетители с развлекателна цел и ограничено ново предлагане ще се възстановят бързо“, коментира Дейвид Келет, старши директор и ръководител на сделките с хотели в Invesco Real Estate.

Според изследването хотелите на микро локации, които се възползват от тенденциите на възстановяване в съчетание със силен бранд, ще „се запълнят първи“ и ще възстановят бизнеса си.

„Стратегията ни за инвестиции в хотели в Европа остава съсредоточена върху големи градове, които имат балансирани двигатели на търсенето и ограничено предлагане“, коментира Крис Брасингтън, старши директор в Invesco Real Estate. „На тези пазари ние харесваме хотели с ясно търсене от потребителите, управлявани от доверени оперативни партньори, избягващи средния пазарен сегмент“, допълва той.

 

Докато големите хотелски компании продължават да се борят с пандемията и следват умерен растеж на активите, Invesco Real Estate смята, че нишови оператори и специализирани брандове ще бъдат привлекателни цели за придобиване с вероятно задълбочаване на консолидацията. Брандове, които отговарят на ясно определени нужди на потребителите, в идеалния случай с глобална програма за лоялност, може да постигнат успех. Но компанията остава предпазлива към инвестирането в нови брандове и такива без съответен мащаб.

Освен това ESG съображенията ще засилят значението си, създавайки предизвикателства и възможности за оператори и участници на пазара. Коронавирусът води до рязко намаляване на пътуванията по въздух и е вероятно да накара потребителите да преосмислят обема и честотата на международните пътувания както по лични причини, така и по съображения, свързани с устойчивото развитие. Според изследването 1% от глобалното население е създало половината от въглеродните емисии от авиационната индустрия през 2018 г.

„Твърде рано е да кажем колко бързо пътуващите ще се завърнат след пандемията, но отбелязваме, че в исторически план пътуванията растат. Международните пътувания са нараснали със 117% между 2000 и 2019 г. въпреки препятствията заради атентатите от 11 септември, SARS и световната финансова криза“, отбелязва Келет.

„Макар че тенденциите за устойчиво развитие се засилват, според мен стремежът към по-съсредоточено към устойчивото развитие поведение няма да премахне нуждата от хотели. Но секторът трябва да гарантира, че хотелите ще останат наистина релевантни за нуждите на гостите си и ще им осигурят истински и различни стойностни предложения“, допълва той.

Докладът на Invesco Real Estate заключава, че като цяло коронавирусът трябва да бъде разглеждан като сътресение на предходната траектория на силен растеж на туристическия пазар, а не като обръщане на дългосрочна положителна тенденция.

„Продължаваме да вярваме във възстановяването и растежа, а в краткосрочен план виждаме възможност за достъп до сектора при намалени разходи и реализиране на краткосрочно повишение на стойността, както и достъп до дългосрочни приходи“, коментира Майк Бесел, управляващ директор и стратег в областта на европейските инвестиции в Invesco Real Estate.

„Според нас инвестициите в хотелски имоти предлагат на инвеститорите потенциален бонус в доходността спрямо повечето други класове имотни активи в дългосрочен план, устойчиви наемни договори с допълнителен потенциал за растеж на фона на възстановяването“, допълва той.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *