Живеем във време, което често наричаме „динамично“, а себе си определяме като „гъвкави“, когато описваме нашето всекидневно оцеляване. Разбира се, когато си в непрекъсната надпревара с времето и обстоятелствата, а „часът и мястото на срещата никога не са известни“, е нормално да използваш всяка възможност, за да се адаптираш към реалността.
Понякога помощта идва от приятел с изкуствен интелект – роботите вече са напълно квалифицирани да косят тревата, да чистят килимите или дори да шофират вместо нас. Очакванията са, че ако все повече хора са готови да поверят живота си на автоматизма зад волана, значи ще доверят и парите си на роботите – в това са убедени финтех компаниите и необанките, които разработват системи на базата на изкуствения интелект. И макар на повечето места в Европа робоконсултантите да са новост, на някои пазари, като тези в САЩ и Китай, те навлизат все по-успешно и управляват все повече средства. Очаква се до 2025 г. сумата, администрирана в световен мащаб от роботизирани консултанти, да достигне 2,5 трилиона евро.
Изкуственият интелект е изключително привлекателен и за традиционните банки, като те успешно се възползват от предимствата на технологията. В същото време те не позволяват това да бъде за сметка на една от най-силните им страни – човешкото присъствие, защото огромна част от клиентите не са склонни да заменят естественото общуване и контакта със служителите.
В много случаи потребителите имат огромна нужда от персонално отношение и емпатия, които могат да получат само от друг човек. Когато става въпрос за сериозни теми като финансиране и закупуване на недвижим имот например, клиентите искат да се уверят лично, че са взели правилното решение. Освен това финансовият съветник е човекът, който може да ги консултира за сложни продукти и да ги насочи към решения, до които е трудно да достигнат сами. Повече от ясно е, че колкото и да са добри автоматизираните системи, истинският човешки контакт е незаменим.
А как да осигуриш човешки контакт на клиента, който обикновено няма време да отиде до офис на банката? И на този въпрос има отговор. Решението се нарича Мобилни банкери и Пощенска банка го предлага успешно вече 5 години. Мобилните експерти са тези, които ще дойдат на място и във време, удобно за клиента, за да го консултират, при това напълно безплатно. Професионалистите са готови да предоставят своята експертиза по телефон, чрез видео връзка или лично, а заявяването на подобна среща е много лесно и удобно, само с един бутон на сайта на банката. На мобилните експерти може да се разчита не само да предоставят информация за актуалните продукти, но и да предложат индивидуални финансови решения, да съдействат при кандидатстването за избран продукт, да консултират при попълването на необходимите документи и дори да ги занесат до избрания от клиента клон. А за максимално спокойствие и сигурност, банката предоставя възможност с едно телефонно обаждане всеки, който желае да провери идентичността на експертите. Към момента Мобилните банкери са активни в седем от най-големите градове в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Сливен и Пазарджик.
Услугата вече е доказала своите предимства. Проучванията на Пощенска банка показват, че над 95% от клиентите оценяват много високо експерта, който е работил с тях, и биха го препоръчали на свои приятели и колеги. До този момент над 30 хил. клиенти са получили висококачествена услуга, а от банката са инвестирали в обучението на повече от 100 експерти, които заемат различни престижни позиции във финансовата институция.
Защо мобилните експерти са толкова популярни? Безспорно една от най-големите ползи е, че клиентите имат възможност в спокойна за тях атмосфера да задават въпроси и да получат информация за финансов продукт, както и да се възползват от възможността да получат индивидуална оферта, съобразена точно с техните нужди и очаквания. За хората, които ценят времето и информацията, това е наистина много ценна услуга. А последната, най-актуална тенденция, която отчитат от Пощенска банка, е, че все по-често от мобилната услуга се интересуват клиенти от технологичния сектор.
Да разполагаш със свой мобилен банкер звучи като привилегия, а всъщност е удобство, от което можеш лесно да се възползваш с едно обаждане или клик на правилното място в сайта на банката.