Как смартфонът се превръща в POS терминал

Възстановяването на бизнеса от последиците на Covid кризата минава през подкрепа за малките фирми чрез достъп до дигитални технологии за разплащания и предприемачество в онлайн среда. Все повече бизнеси използват възможностите и услугите на дигитално банкиране, за да управляват по-ефективно финансите си.

Maлĸите фирми имaт cъщecтвeн пpинoc зa pacтeжа нa иĸoнoмиĸaта – yвeличaвaт дaнъчнaтa ocнoвa, cъздaвaт paбoтни мecтa, cтимyлиpaт мecтнoтo пpoизвoдcтвo, yвeличaвaт eлeĸтpoннaтa тъpгoвия. Но в същото време бизнесът е и нaй-cилнo зaceгнaт oт cвивaнeтo нa пoтpeблeниeтo в пандемичната криза. Въпреки това, все повече финансови и технологични решения дават шанс на фирмите да останат ликвидни в трудни времена, а иновациите улеснят търговците и им помагат да достигнат до нови клиенти.

Предимствата на електронните разплащания

Eлeĸтpoннитe плaщaния пpeдocтaвят мнoгo пpeдимcтвa нa тъpгoвцитe – нe oгpaничaвaт пoĸyпĸитe нa ĸлиeнтa дo paзмepa нa нaличнитe бaнĸнoти в пopтфeйлa, нaмaлявaт нeoбxoдимocттa oт oтчитaнe, пaзeнe и cъxpaнявaнe нa пapи в бpoй и oгpaничaвaт риска oт зaгyбeни или oтĸpaднaти пapични cpeдcтвa.

Проучване за нагласите на потребителите на норвежката платформа за мобилни разплащания Settle показва, че всеки трети българин бойкотира търговци, които не приемат безкасови плащания. Над една трета от притежателите на банкови карти използват телефона си за разплащане, а близо една трета от българите отказват да пазаруват в обект, в който може да се плати единствено с кеш.

Търговците, от своя страна, отчитат, че paзмepът нa тpaнcaĸциитe c дeбитни и ĸpeдитни ĸapти e oт двa дo чeтиpи пъти пo-гoлям oт paзмepa нa тpaнcaĸциитe в бpoй, като общо разплащанията peгиcтpиpaт pъcт oт 10 до 15%. При онлaйн пaзapyвaнeто се осигурява дocтъп до клиeнти oт целия cвят. Ocвeн пoлзитe, cвъpзaни c пpиxoдитe, тъpгoвцитe пoлyчaвaт дoбaвeнa cтoйнocт, тъй ĸaтo за тях тpaнcaĸциите ca бъpзи и гapaнтиpaни.

Друго предимство на дигиталните разплащания е сигурността. Много от търговците се убедиха, че могат да останат конкурентни, като използват иновациите, създадени специално, за да помогнат на малкия и средния бизнес – приемане на безконтактни плащания чрез телефон, скоростно и безплатно създаване на онлайн магазин и POS терминали, които осигуряват незабавен достъп до постъпилите средства.

Смартфонът като POS терминал

През последната година кризата с коронавируса промени до неузнаваемост начина, по който хората правят своите покупки. Онлайн пазаруването и безконтактните плащания се превърнаха в навик за мнозина в България и по света. Различни проучвания показват, че потребителите няма да променят новите си навици на пазаруване след края на пандемията.

На българския пазар вече е факт първото предлагано от банка мобилно приложение за безконтактни плащания, което превръща смартфона в POS устройство.

Пощенска банка е пионер с иновативната услуга Smart POS by Postbank – високотехнологична иновация, която предлага умно, интуитивно и лесно решение за бизнеса. С него всеки търговец има възможност да предложи безконтактни разплащания с карти Visa и Mastercard на клиентите си директно през мобилния си телефон, без необходимост да поддържа традиционния POS терминал.

Като част от портфолиото от дигитални продукти това предложение е в помощ на предприемачи, различни по размер търговци и големи компании, които имат понякога много мобилни точки на продажба.

В услуга на малкия и прохождащия бизнес

Иновативният продукт позволява на много малки бизнеси, които в момента не покриват условията за инсталиране на POS терминал, да предложат това, което потребителите възприемат като даденост – да платят безконтактно. Нещо повече, те ще могат да осигурят POS устройство както в своя магазин, така и в движение.

По този начин изчезва една важна разлика в обслужването между малките и големите играчи в дадена ниша и се откриват нови възможности пред задъхващите се в кризата дребни бизнеси.

Кварталният ресторант, който прави доставки на обяд по домовете, производителите, които продават стоката си на фермерски пазар, таксиметрови компании – всички те могат да дадат още един аргумент на потребителите да ги изберат.

Практично и за големите играчи 

За всички големи компании, които управляват бизнеса си „в движение“, като таксиметрови и куриерски фирми, компании за доставка и бързо хранене, транспортни фирми, козметични салони и търговци с голям брой мобилни POS устройства, новият продукт на Пощенска банка е изгодно и лесно за поддръжка решение, с което се спестяват сериозни разходи за закупуване и поддръжка на POS терминали. Избягват се и рискове от повреда на тези устройства и свързаната с това временна невъзможност за осъществяване на безконтактни плащания.

Няколко стъпки и ставаш клиент

От приложението Smart POS by Postbank може да се възползва всеки търговец, одобрен от банката, след като сключи с нея Договор за обслужване на разплащания с карти чрез ПОС и открие фирмена сметка в нея.

Процесът на инсталация и регистрация е изключително лесен и бърз. Търговецът изтегля от Google Play приложението на мобилното си устройство, банката го регистрира и му предоставя потребителско име и парола за достъп да неговия акаунт, за да започне да използва смартфона си като ПОС терминал. Единственото условие е устройството, на което ще инсталира приложението, да има операционна система Android 8.1, да поддържа NFC връзка и да е осигурена интернет свързаност.

Smart POS by Postbank има отлично разработен и интуитивен аналитичен модул, който максимално улеснява дейността и дава възможност на всеки търговец да разполага незабавно с пълна информация и статус за всяка от осъществените трансакции, данни за техния брой и обем, а също и за реализирания оборот през приложението на дневна, месечна и седмична база. По този начин софтуерният ПОС осигурява по-успешно управление на бизнеса и продажбите и по-лесно планиране, посредством достъпната отчетност.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *