Датската компания Femern постави началото на изграждането на немската част от 18-километровия тунел Фемарнбелт, който ще бъде прокопан в Балтийско море и ще свърже германския остров Фемарн с датския Лоланд.
Това е един от най-големите инфраструктурни транспортни проекти в Европа, на стойност 7,1 милиарда евро. Очаква се той да бъде готов през 2029 година.
Благодарение на тунела от Хамбург до Копенхаген ще се стига с влак за три часа и 15 минути вместо сегашните 4 часа и 58 минути. По отношение на мащаба на строителството тунелът се сравнява с моста Oresund, който свързва Копенхаген и шведския Малмьо.
За изграждането на нови вълноломи ще са нужни 2,2 милиона тона гранит, а за самия тунел – 360 000 тона армировка и 3,2 милиона кубични метра бетон.
Конструкцията ще се състои от 79 основни и 10 спомагателни секции с тегло 73 хил. тона всяка и дължина 217 метра. Тунелът ще бъде разположен на дълбочина 40 метра. Ще има две жп линии, четирилентова магистрала и всички необходими комунални услуги.
През тунела ще преминават един пътнически и два товарни влака на всеки час. Максималната скорост за тях ще бъде 200 км/ч, а за леките автомобили – 110. Това ще минимизира времето за пътуване между Лоланд и Фемарн от 45 минути с ферибот на 10 минути с кола и седем с влак.