Ще се възстанови ли международният туризъм през 2022 г.?

Хотелските вериги Marriott и Hilton очакват хората да възобновят бизнес пътуванията и ваканциите тази година с темпове, невиждани отпреди пандемията.

Много от хотелите и останалите компании, свързани с пътуванията и туризма, публикуваха силни резултати за последното тримесечие на 2021 г.

Нарастващият брой на ваксинациите срещу COVID-19 и намаляващите случаи на новозаразени в Съединените щати са сред основните причини за оптимизма, пише Ройтерс.

Освен това, все повече държави премахват ограниченията за пътуване. Канада ще облекчи влизането на напълно ваксинирани международни пътници от 28 февруари.

Последните тримесечни резултати на Marriott International и Airbnb надминават оценките на Wall Street, докато приходите на Hilton Worldwide Holdings почти се удвояват на годишна база.

Главният изпълнителен директор на Marriott Антъни Капуано заяви пред акционерите на компанията, че анулиранията на пътувания са се увеличили в края на миналата и началото на тази година заради варианта Омикрон. В момента обаче броят им намалява, а новите групови резервации набират скорост.

Капуано посочва срещата на Salesforce в Ню Йорк миналата седмица като доказателство за силното търсене на групови резервации в САЩ. Събитието включваше 25 000 нощувки в 11 имота на Marriott.

Главният изпълнителен директор на Wynn Resorts Крейг Билингс заяви по-рано тази седмица, че клиентите на компанията в Лас Вегас отново са започнали да харчат със солидни темпове.

„2021 г. беше годината на възстановяване, а 2022 г. ще изпревари нивата отпреди COVID-19 и ще се превърне в година за силен растеж за сектора“, прогнозира Джейми Лейн, вицепрезидент по изследванията в изследователската фирма за ваканционни наеми AirDNA.

През януари AirDNA регистрира около 58 000 нови краткосрочни наеми в Съединените щати, което е най-силният ръст от началото на пандемията. Данните на AirDNA също показват 35% увеличение на нощувките за краткосрочен наем, резервирани в Съединените щати през януари 2022 г., в сравнение със същия период на 2019 г., и увеличение от 12% спрямо 2019 г. в световен мащаб.

Свързаните с Омикрон прекъсвания на бизнес резервациите на Hilton до голяма степен бяха ограничени в първото тримесечие на 2022 г., като повечето събития бяха пренасрочени за по-късно през годината. Това заяви пред инвеститорите главният изпълнителен директор на на компанията Кристофър Насета. Хотелската верига очаква груповите бизнес резервации да се ускорят до края на 2022 г.

Онлайн туристическата агенция Expedia съобщи миналата седмица, че резервациите са се възстановили рязко след отминаването на вълната на Омикрон.

Тъй като много служители вече са свикнали гъвкавостта, която предлага дистанционната работа, Airbnb съобщава, че хората, използващи сайта й за краткосрочни наеми, са резервирали по-дълги престои през току-що приключилото тримесечие.

Около половината от нощувките, резервирани през четвъртото тримесечие, са били за престой от една седмица или повече, каза изпълнителният директор на Airbnb Брайън Чески.

„Хората се разпространяват в хиляди градове, оставайки в продължение на седмици, месеци или дори цели сезони наведнъж. Хората са по-малко привързани към офисите, така че вече могат да живеят навсякъде“, казва Чески.

Ерин Франсис-Къмингс, главен изпълнителен директор на фирмата за проучване на туристическия пазар Destination Analyts, смята, че позитивната тенденция в туристическия сектор вече е започнала. Тя обаче предупреждава, че бъдещите варианти на COVID-19 и евентуалните скокове в броя на новите случаи могат да влошат перспективите, макар и само временно.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *