Първата персонализирана дигитална бърнаут терапия започва от България

Дигиталата терапия е бъдещето на медицината. Тя позволява, не само да се помогне на човека, но и да се проследи целия процес на ниво данни – какво се случва, помага ли лечението, как се променя състоянието на индивида. Това каза предприемачът Георги Начев в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Гостът коментира създаването на първата в света персонализирана терапия на професонално прегаряне (бърнаут), която започва от България със създаването на приложението Digiburn.

Дигиталната терапия връща обратна връзка на пациента и на лекуващия, както и на всички други, замесени в създаването на такова решение, поясни Начев. „В момента в Европа има грубо около 50 дигитални решения за терапия. Ние имаме аспирациите да станем сред първите сто“, каза гостът.

„Да твърдим, че в момента се прилагат дигитални терапии, е силно преувеличено, защото те са в своя зародиш и тепърва започват да се зараждат и развиват. Съществуват засега само в Германия и Великобритания като наложени решения, включително и такива, които се поемат от здравноосигурителна каса. В Германия, например, мога да отида при лекаря и да ми предпише използването на мобилна апликация за определено състояние. Адресират се най-различни състояния, първите от които са проблеми с моториката, физиотерапия, проблеми с концентрацията, различни зависимости със субстанции и различни ментални състояния, както и е и нашият фокус“, обясни Начев.

Дигиталната терапия за бърнаут е първото от много решения, които имаме. Второто, което е почти готово, е за постродилна депресия, уточни гостът.

Digiburn ще може да се използва свободно от всеки, като се планира приложението да бъде пуснато през март – публично за цял свят, налично за Apple и Android. „Постепенно в хода на годината се очаква да направим и българска версия, защото има интерес и от страна на редица иновативни компании на местния пазар, които искат да го предложат на своите служители“, посочи събеседникът.

Той допълни, че приложението ще се плаща или от пациента, или от съответния застраховател, които също имат интерес и към превенция, и към лечение на подобни състояния, защото по този начин си намаляват разходите за редица други заболявания.

Застрахователите, както и работодателите са склонни да инвестират. Пазарът ни е комбинация от директна продажба към краен потребител и B2B – работа със средни и големи предприятия, както и застрахователи, каза още Начев.

Вижте още от разговора във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *