Китай: Кампанията ни за прочистване на интернет дава добри резултати

Китайският регулатор на киберпространството заяви, че кампанията му за „прочистване“ на кибепространството е постигнала добри резултати, както и че „онлайн хаосът“ в интернет платформите в страната ефективно е овладян, предава Ройтерс.

Администрацията на киберпространството на Китай (CAC) заяви, че е направила тези коментари по време на среща с представители на платформи, включително Sina Weibo, Tencent Holdings, Alibaba Group, Baidu, Kuaishou, Meituan и Zhihu.

Китайските регулатори започнаха кампанията си миналата година, като основният им фокус е да прочистят това, което определят като „хаотична“ фенска култура, свързана с известните личности.

Те забраниха на платформите да публикуват информация за списък от популярни хора и наредиха фен групите да бъдат регулирани. Освен това инструктираха фирмите да бъдат по-самодисциплинирани и да съблюдават по-добре съдържанието в платформите си.

По време на срещата, която е проведена в сряда, заместник-председателят на CAC Шън Ронхуа е заявил, че кампанията, продължаваща и през 2022 г., трябва да бъде „специализирана, стриктна и практическа“, като се фокусира върху редица онлайн проблеми.

Коментарите на регулатора бяха направени след една тежка година за някога свободно развиващите се технологични гиганти в страната, към които в крайна сметка властите се прицелиха.

Инвеститорите следят внимателно за индикации дали най-лошото е свършило, като се има предвид как случващото се повлия на пазарите по света и на технологичните акции през последната година.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *