Великобритания може да подкрепи търговските улици с данък върху онлайн продажбите

Великобритания започна консултации дали да въведе данък върху онлайн продажбите, за да осигури средства за намаляването на налозите върху физическите магазини, предава Bloomberg.

Правителството приканва хората да изразят аргументите си „за“ и „против“ подобен ход, съобщи финансовото министерство и допълни, че все още не е взето решение. Данък върху онлайн продажбите на равнище от 1% може да носи около 1 млрд. паунда (1,3 млрд. долара) всяка година, сочи документът, който ще бъде подложен на консултации.

Магазините на търговските улици отдавна се оплакват, че плащат корпоративен данък въз основа на стойността на физическите магазини, система, която облагодетелства търгуващи в интернет компании, както и такива, които притежават големи складове извън града.

Правителството съобщава, че приходите от данък върху онлайн продажбите ще се насочват към финансиране намаляването на корпоративните данъци.

Но корпоративните данъци в Англия генерират над 25 млрд. паунда под формата на данъчни приходи всяка година, съобщава финансовото министерство и допълва, че данък върху онлайн продажбите може да има само ограничена полза за сектора на физическите магазини.

„Искаме процъфтяващи търговски улици и справедлива икономика“, коментира Луси Фрейзър, финансов секретар в министерството на финансите. „Редно е, предвид тенденцията все повече потребители да пазаруват онлайн, да работим със заинтересованите лица, за да оценим подходящото данъчно облагане в сектора на търговията на дребно“, допълни тя.

Консултацията, която продължава три месеца, приканва хората да отговарят на въпроси като кои стоки и сделки трябва да бъдат обхванати от подобен данък, дали той трябва да е процент от приходите или да е плосък данък, дали трябва да се отнася и за продавачите посредници или да важи само за компании в областта на търговията.

Институтът по икономически въпроси съобщи в комюнике, изпратено по имейл, че данък върху онлайн продажбите ще „накаже една нова форма на търговия, която е от полза за потребителя“.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *