Продавачи отказват да продават олио

България произвежда достатъчно количество, за да задоволи вътрешното потребление 4 за години, но в магазините се създава паника, смятат търговци

Продавачи в хранителни магазини в София обявиха бойкот на спекулата с високите цени на олиото и решиха да спрат продажбата му. Табели се появиха пред малки квартални обекти с надписи: „В магазина няма да се продава олио, защото не сме съгласни със спекулативната и нереална цена“.

Въпреки че България произвежда достатъчно количество, за да задоволи вътрешното потребление 4 пъти, в големите магазини етикетите хвърлят в паника обществото, че продуктите скоро ще се изчерпят. Припомняме, че през последните дни се стигна дори до клиентска война за продукта, когато той беше на промоция.

Поскъпването започна от избухването на войната в Украйна, която е най-големият производител на слънчоглед в Европа. До онзи момент, бутилката се продаваше за 3,20-3,40 лева, след това производителите се възползваха от ситуацията и повишиха цената драстично.

През миналата седмица Комисията за защита на потребителите извърши над 350 проверки и безспорно установи, че няма дефицит на стоки.

Литър олио днес се продава между 6 и 7,50 лева в търговската мрежа. Търговците споделят, че надценката е минимална, тъй като доставчиците са определили тази висока стойност

„България е шеста в света по производство на слънчоглед, цената е спекулативна и това се вижда и от Луната. За справка литър слънчогледово олио на щанда в магазин Billa във Виена в момента е 2,50 евро, а когато е в промоция 1,5 до 2 евро. Австрия е на около 70-то място в света по производство на слънчоглед и олиото е предимно внос. Имайте в предвид, че покупателната способност на австрийците е около 3 пъти повече, отколкото на българите и че 2 евро там, за тях са колкото левче в България“, споделят мнение собственици на малки магазини в столицата.

Докато обаче обстановката не се успокои, продавачите са решени да не предлагат олио на стелажите си.

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=202989