Учени кръстиха праисторически вампиропод на Джо Байдън

Изчезнал прародител на октоподите, който има 10 пипала, беше кръстен на американския президент Джо Байдън.

Латинското наименование на праисторическото животно вече е Syllipsimopodi bideni, съобщава UPI.

Фосилът на животно от групата на т. нар. вампироподи е бил открит във варовика Беър Гълч в окръг Фъргюс, Монт, и е дарен на Кралския музей на Онтарио в Канада през 1988 г.

Едва наскоро обаче учените от Американския природонаучен музей в Ню Йорк и катедрата по земни и планетарни науки на Йейлския университет са изследвали подробно вкаменелостите.

Според изследователите, представителите на вида Syllipsimopodi bideni са живели преди около 328 милиона години. Това е най-старият вампиропод, откриван някога.

Вампироподите са група главоноги, която включва октоподи и вампирски сепии. Въпреки страховитото си име, тези животни, всъщност, се хранят с планктон и остатъци от умрели морски обитатели. А асоциацията с вампирите идва от тяхното „наметало“, завършващо с остри бодли.

Вкаменелостите, които са дълги няколко сантиметра, показват, че Syllipsimopodi bideni е имал твърда вътрешна част на тялото и 10 пипала с вендузи, две от които може да са били удължени.

Това е първият и до момента единствен известен вампиропод, който има 10 функционални крайника.