След Covid: Търсенето на билети за Световното първенство по футбол е голямо

Ранните показатели сочат, че има силно търсене на билети за Световното първенство по футбол в Катар през 2022 г. въпреки критиките за провеждането на обичайно летния турнир през ноември и опасенията относно възможностите за настаняване, пише Bloomberg.

Около 1,5 млн. фенове, което е малко повече от половината от населението на Катар, се очаква да се отправят към страната по време на събитието. Държавата представи непосредствената близост на осемте стадиона като предимство за феновете, като дори предположи, че може да има хора, които могат да посещават по повече от един мач на ден.

MATCH Hospitality, която продава клубни места и други премиум пакети с билети за дните на мачовете, твърди, че е напът „значително да надхвърли“ обема на продажбите от продажбите за Световното първенство в Бразилия през 2014 г. Това събитие беше най-посещаваното издание на турнира от четвърт век.

„Предвид въздействието на Covid през последните две години хората са много запалени и ентусиазирани“, каза в интервю изпълнителният председател на MATCH Хайме Байром. Той нарече кратките разстояния между стадионите „огромно предимство“.

Базираната в Цюрих MATCH има ексклузивен договор с FIFA за продажбата на пакети за настаняване, включващи билети за Световното първенство. Съгласно споразумението фирмата може да продава около 15% от приблизително трите милиона налични билета, налични за всяко Световно първенство.

„Ключовият двигател на международното търсене за Световната купа е факторът за вярност към отбора – хората искат да следват отбора, който са си избрали“, посочва Байром. „Можете да си представите предимството да дойдете в един единствен град домакин и от вашия хотел да можете да пътувате до и от мачовете със сравнителна лекота“.

FIFA заяви, че се радва на силно търсене и на големи продажби като цяло, въпреки че поетапният процес не разкрива пълното ниво на интереса. Повече от 800 хил. билета бяха продадени в първия етап на продажбата на билети между януари и март, а около 17 млн. са поръчани, обяви футболната асоциация. Втората фаза на продажбите започна по-рано този месец, след като беше определен графикът на мачовете от груповата фаза.

Очакваният приток на чуждестранни посетители повдигна въпроси дали страната домакин има достатъчно хотелски стаи и места в самолетите, за да отговори на търсенето. Нов портал за хотелски резервации, които включва и билети на определени цени, предлага ограничен избор от места за престой, а цената на място в икономична класа за полет от Лондон до Доха по време на първенството започва от около 800 долара.

Преди осем години в Бразилия MATCH продаде пакети само за настаняване на стойност 670 млн. долара. Байром твърди, че общите продажби вървят добре почти четири месеца преди събитието, въпреки че са започнали много по-късно заради пандемията.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.