Електронна система за адресна регистрация заработи в София

Услугата отнема на гражданите броени минути София вече разполага с Електронна система за адресна регистрация, съобщиха от пресцентъра на Столична община. Услугата вече е напълно дигитализирана за всички 24 района на столицата. „Смяната на адресна регистрация отнема около 10 минути и изисква облачен електронен подпис, предоставян от някои компании, одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията“. Това обяснява зам.-кметът по дигитализацията Генчо Керезов. Допълва, че са нужни и законови промени обаче. С тях ще отпадне изискването за снимка; сканирано копие на нотариален акт; декларация за съгласие. По думите му това са ненужни за тези цели вече документи. С оптимизацията на законодателната рамка множество процеси по услуги, предоставяни от община за гражданите, ще се случват още по-бързо и ефективно“, уточни той. „Голямото предизвикателство пред Столична община е през следващите години да свържат всички електронни услуги, които предлага, в една обща рамка“. Това каза още зам.-кметът по дигитализацията и допълни, че това е заложено в Стратегията за дигитална трансформация на София, която е приета през 2020 и има 7-годишен хоризонт. Пилотното поетапно въвеждане на електронна адресна регистрация в различни райони започна през лятото на миналата година. Данните показват, че направените досега електронни заявки през новата система са няколко пъти повече, отколкото тези в цялата община за последните 6 години.

Прочетете на: www.stroitelstvoimoti.com

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.