Не забравяйте зарядните станции!

Като част от програмата за опазване на климата, германското правителство проучва възможността за увеличаване на финансирането за покупка на електрически автомобили от сегашните 6 000 евро до 10 800 евро на превозно средство през следващата година. Една ненужна стъпка, пише Ленарт Вермке в коментар за Automobilwoche.

Въпреки че електрическите превозни средства все още са по-скъпи от конвенционалните им аналози, които са снабдени с двигатели с вътрешно горене и съответно отделят емисии на парникови газове, когато работят, не е необходимо да се намалява покупната цена, за да се убедят хората да купуват електромобили, а да се подобри зарядната инфраструктура.

Няма нищо по-германско от „страха от пробега“, смята Вермке. Да аварираш с електромобил в нищото, защото батерията му е изтощена. Тези страхове все още пречат на голяма част от германското общество да посегне към електрическите коли, въпреки че финансовите средства, предоставяни от Берлин, са достатъчно щедри и лесно достъпни.

Единствено чувството, че може да се намери зарядна станция на удобно място по всяко време от денонощието, би накарало потребителите да се насочат към електрическата мобилност.

В действителност пускането на стотици хиляди нови електрически превозни средства по пътищата не би помогнало на усилията на правителствата за борба с климатичните промени, ако страните не разполагат с достатъчно развита зарядна мрежа и публичният сектор не получи подходящ тласък да заложи на електрическите коли.

Без зарядни станции увеличаването на субсидиите за покупка на електромобил няма да има никакъв положителен ефект върху защитата на климата, заключва Вермке.

Към края на 2021 г. Германия разполага с 50 901 зарядни станции, от които 11 600 са били инсталирани през миналата година, според данни на Federal Network Agency.

Общият капацитет на станциите възлиза на около 1,5 гигавата.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.