Предизвикателството да застраховаш най-скъпия автомобил в света

На 5 май на таен търг в Щутгарт беше продаден Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe от 1955 г. за сумата от 135 млн. евро. На базата на постигната цена днес това е най-скъпият автомобил в света, пише Bloomberg. Има само два произведени такива автомобила. Продажбата беше потвърдена от говорител на Mercedes Benz.

Купувачът на най-скъпия автомобил в света е неизвестен, посочва още Bloomberg. С неговата оферта в това наддаване обаче е подобрен предишния рекорд, постигнат през 2018 година. Тогава за 48 млн. долара беше продаден Ferrari 250 GTO от 1962 г.

 

 

Снимка: Adam Berry, Bloomberg

Агенцията отбелязва, че търгът за продажбата на този автомобил се е провел в музей в Щутгарт, на който са били ограничен брой купувачи, сред които и колекционери. Купувачът не е инвеститор, а „ентусиаст, който обича автомобилите“, коментира Саймън Кидстън, който е наддавал от негово име.

Който и да е купувачът, той ще има сериозно предизвикателство да застрахова такъв автомобил, ако въобще реши да го кара. Ако той остане в гараж, няма задължение да бъде застрахован, обясняват от Hagerty, компания, която предоставя застраховки за колекционерски автомобили. Често тези автомобили остават точно така – без застраховки, за да не влизат в счетоводните баланси, допълват още експерти от компанията.

За определяне на застраховката на подобен тип автомобили влияят различни фактори – местоположение, съхранение и т.н., но като цяло превозно средство на стойност над 100 млн. долара вероятно ще бъде застраховано за около 100 хил. долара годишно. Полицата обаче покрива много по-широк кръг от щети, включително кражба и повреди от градушки или пожари. Музеите често използват този вид застраховки за защита на колекции и културни артефакти.

За много застрахователи едно от най-важните елементи на полицата е къде се съхраняват подобни автомобили. Много богати хора живеят на места, които са изложени на опасни явления – например на острови, които могат да бъдат засегнати от урагани. Но за много от автомобилите са предвидени специални камери, в които температурата е постоянна, има охранителни камери, противопожарни аларми и т.н.

Преместването на подобни експонати е не по-малко предизвикателно. Застрахователите имат изисквания за възрастта на шофьорите, които ще шофират превозните средства, които транспортират скъпите автомобили. Има изсквания за поне двама шофьори и превозното средство никога да не остава без надзор.

По статията работиха: Деляна Петкова, редактор Виктория Тошкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *