Р. Кошков, Schneider Electric: Кризите ускоряват трансформаците в бизнеса

Кризите обикновено ускоряват някои инициативи.

COVID-19 ускори дигитализацията, сега ситуацията с войната в Украйна и покачващите се цени на енергията ускориха други трансформаци.

Една от тях е трансформацията, свързана с устойчивостта. Това заяви Радослав Кошков, регионален мениджър на Schneider Electric за България, Албания, Северна Македония и Косово, който взе участие в панел „Устойчиво развитие“, част от 13-ото издание на форума Шумът на парите 2022.

По думите му, устойчивостта е много комплексна тема и всеки има различна гледна точка, която зависи и от етапа на развитие на дадена икономика или бизнес, но процесът на трансформация със сигурност е много дълъг.

„Темата за устойчивостта за Schneider Electric е част от финансовите ни параметри. Когато компанията глобално обявява финансовите си резултати, има и един елемент, който е наречен „Устойчивост“ и ние отчитаме докъде сме стигнали, според нашите конкретни амбиции“, заяви Радослав Кошков.

Той уточни, че има 17 глобални инициативи в тази посока, като може някои от тях да бъдат приоритетни, но нито една няма как да бъде пренебрегната. Става въпрос за комплексно множество от дейности, които всяка компания, независимо дали е малка или голяма, трябва да приеме, ако иска да постигне дългосрочните цели за периода от 2030 до 2050 г.

„Освен глобалната програма, която въвеждаме, имаме и програма, която засяга всяка една страна, в която Schneider Electric оперира. Обявили сме позиции за стажанти, които обучаваме в сферата на най-модерните технологии и нашето разбиране за устойчивото развитие.

Втората точка също е свързана с обучение и развитие на студентите. Както в приказката за Мохамед и планината, ние отиваме при тях и се представяме с нашата структура и визия“, разказа още Кошков.

„Ние сме в средата на уравнението, защото не произвеждаме енергия и не правим машини. Използваме ги в някаква степен за нас самите, но ние сме по средата и консултираме хората и фирмите как да бъдат по-ефективни, как да оптимизират производствените си процеси или да използват по-ефективно енергията“, обясни той.

Третият фокус на Schneider Electric е свързан с въглеродния отпечатък. Компанията разработва някои нестандартни инициативи, една от които е дигитализацията на ваучерите за храна.

„Това е нещо елеметарно, но е една малка брънка по пътя към постигането на целите за устойчивост“, каза още Кошков.

Той каза още, че целта на компанията е да демонстрира новите технологии, които могат да доведат до по-ефективно използване на енергията и изрази мнение, че самите технологични компании би трябвало да са по-активни в предоставянето на информация за своите продукти пред обществото и бизнеса.

„В момента в България фирмите са на различно ниво от своето развитие, което е абсолютно нормално. По-големите корпорации имат цялостни програми за устойчиво развитие, имат локални или глобални инициативи. Те самите се обръщат към нас, тъй като спецификата на конкретната индустрия е различна и съответно нуждите им са различни. Но те знаят точно какво искат да постигнат.

Второто ниво са международните или местни компании, които имат някаква идея или амбиция, но не са наясно как да я осъществят. И тук вече е нашата роля – да ги косултираме, да им помогнем в изготвянето на задание и да ги подкрепим в намирането на конкретно решение за тяхната индустрия.

А третата група от фирми са тези, които чакат нещата да се оправят от само себе си, цената на енергията да спадне, газовите доставки да се нормализират и т.н., което не е сериозно. Глобалните тенденции са, че всички енергоизточници ще поскъпват, за съжаление“, коментира регионалният мениджър на Schneider Electric.

По темата за търсенето на кадри и грижата за тях, Радослав Кошков заяви, че тезата, според която в България няма кадри, е мит. По думите му, кадри има и има хора, които искат да работят.

„Естествено, подготвени кадри за новите технологии, които тепърва излизат, няма, но точно затова ние, а и всички останали технологични компании, търсят хора, които да са готови да учат. Подготвяме стажантски програми, които да запознаят хората с тези технологии.

Аз съм много доволен от всички млади хора, които са дошли при нас, така да се каже, „от скамейката“ на университета. Те носят промяната и за тях устойчивото развитие и зеленото бъдеще са важна тема“, каза още той.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.