Потребителската защита е тънка работа

Като граждани имаме усещането, че търговци се опитват да се възползват от нестабилната ситуация, казва зам.-министърът на икономиката
Потребителската защита е тънка работа. Тя съдържа в себе си много човешки измерения. Днес всичко е пазарна логика и имаме свободно ценообразуване. Като граждани имаме усещането, че търговци се опитват да се възползват от нестабилната ситуация, от кризисните моменти. Сега вероятно част от търговците смятат как да се възползват от мерките, които държавата ще предприеме скоро. Как да използват тези мерки да не стигнат до обикновения човек, а да останат в нечий джоб. Говорим за нулевата ставка за хляба, отстъпката за горива. Понякога нещата не стават директно с помощ към хората, а с намаляването на различни ставки. Това заяви пред Лили Маринкова в студиото на ФАКТИ Димитър Маргаритов, който е зам.-министър на икономиката.

Попитан за цената олиото, която се повиши и остана на висока стойност, Маргаритов каза, че е имало и опити тя да бъде много по-висока, а в момента е на реална пазарна стойност.

В коментар за онлайн търговията, зам.-министърът каза, че секторът търпи голям бум на развитие.
„Данни показват, че 30% от потребителите редовно пазаруват онлайн, а все повече търговци откриват онлайн магазини. Преодоляваме предрасъдъците, че може да ти откраднат данните на кредитната карта, защото се оказва, че вероятността да ти откраднат портмонето е по-голяма, отколкото да ти разбият картата“, смята Маргаритов.

Бившият шеф на Комисията за защита на потребителите (КЗП) разкри и най-честите нарушения, които се случват при търговията онлайн.

„Става въпрос за ситуацията, при която на сайта виждате един продукт, а това, което получавате, е съвсем различно. После търговецът изчезва и т.н. Когато казусът е се разглежда само от КЗП, се налагат глоби. По различни случаи сме работили и с колегите от ГДБОП“, добави Маргаритов.

Той обърна внимание и на един важен факт, който съществува при онлайн търговията, а именно, че стоката може да се върне в срок от 14 дни.

„Това обаче не важи групи стоки, като хранителните са включени в тях. Ако има повреди или не е в срок на годност, имате право да го върнете продукта. Но ако опаковката не ви харесва, примерно, няма как да искате рекламация. Това е добре да се знае“, обясни още Маргаритов.

https://fakti.bg/video/685399-dimitar-margaritov-pred-fakti-potrebitelskata-zashtita-e-tanka-rabota