Като граждани имаме усещането, че търговци се опитват да се възползват от нестабилната ситуация, казва зам.-министърът на икономиката
Попитан за цената олиото, която се повиши и остана на висока стойност, Маргаритов каза, че е имало и опити тя да бъде много по-висока, а в момента е на реална пазарна стойност.
В коментар за онлайн търговията, зам.-министърът каза, че секторът търпи голям бум на развитие.
„Данни показват, че 30% от потребителите редовно пазаруват онлайн, а все повече търговци откриват онлайн магазини. Преодоляваме предрасъдъците, че може да ти откраднат данните на кредитната карта, защото се оказва, че вероятността да ти откраднат портмонето е по-голяма, отколкото да ти разбият картата“, смята Маргаритов.
Бившият шеф на Комисията за защита на потребителите (КЗП) разкри и най-честите нарушения, които се случват при търговията онлайн.
„Става въпрос за ситуацията, при която на сайта виждате един продукт, а това, което получавате, е съвсем различно. После търговецът изчезва и т.н. Когато казусът е се разглежда само от КЗП, се налагат глоби. По различни случаи сме работили и с колегите от ГДБОП“, добави Маргаритов.
Той обърна внимание и на един важен факт, който съществува при онлайн търговията, а именно, че стоката може да се върне в срок от 14 дни.
„Това обаче не важи групи стоки, като хранителните са включени в тях. Ако има повреди или не е в срок на годност, имате право да го върнете продукта. Но ако опаковката не ви харесва, примерно, няма как да искате рекламация. Това е добре да се знае“, обясни още Маргаритов.