40% от младите хора у нас умишлено си купуват стоки менте

В България 39% от младите хора са закупили умишлено фалшив продукт, показват данните от проучването за интелектуалната собственост и младежта за 2022 г., публикувано от Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO).

То предоставя актуална информация за поведението на младите хора по отношение на нарушенията на правата върху интелектуалната собственост в периода след пандемията. Данните показват още, че 16 % от младите българи съзнателно са ползвали пиратско съдържание. В европейски мащаб процентите са 33.

А повече от половината (52 %) от европейците на възраст между 15 и 24 години са заявили, че са закупили поне един фалшив продукт онлайн през изминалата година както умишлено, така и случайно.

Данните варират значително по държави, като най-високият процент е в Гърция (62 %), а най-ниският – в Чехия (24 %). Цената и наличността продължават да бъдат основните фактори за закупуване на фалшификати и за цифрово пиратство, но все по-голямо значение придобива и влиянието от страна на връстниците и обществото.

 

 

Фалшифицираните продукти, които младите хора най-често купуват умишлено, са дрехи и аксесоари (17 %), следвани от обувки (14 %), електронни устройства, (13 %), хигиенни, козметични продукти, продукти за лична хигиена и парфюми (12 %).

От друга страна, 60 на сто от младите европейци заявяват, че предпочитат цифровото съдържание от законни източници, в сравнение с 50 % през 2019 г. В България този процент възлиза на 63 % от младите хора.

Проучването от 2022 г. е продължение на първото и второто издание на проучването за интелектуалната собственост и младежта, публикувани през 2016 г. и 2019 г. Целта на изследването е да се разберат възприятията и поведението на младите хора по отношение на интелектуалната собственост при достъпа до цифрово съдържание или закупуването на материални стоки. Количественият анализ за 2022 г. е извършен сред общо 22 021 млади хора на възраст 15-24 години в 27-те държави членки на ЕС, между 7 и 28 февруари 2022 г.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *