Купуваме стара кола директно от собственик

Половината от българите притежават автомобил, като 11% дори са собственици на повече от един. Най-предпочитаният тип е хечбек, комби и седан си поделят второто място. Това показва проучване на Nielsen Admosphere България.

Наблюдаваме голяма разлика между мъжете и жените, що се отнася до притежание на автомобили: мъжете (76%) като цяло са по-склонни да притежават коли, отколкото жените (47%).

Притежаваните от българите превозни средства са обикновено стари: 78% заявяват, че колата им е на повече от 10 години. 14% отговарят, че автомобилът им е на по-малко от 5 години, а 18% притежават автомобил на възраст между 6 и 10 години. В този контекст не е изненада, че по-голямата част от колите, притежавани от респондентите, са втора употреба.

55% от собствениците на автомобили са купили (или са получили) своя директно от предишния собственик. Най-често това е практика при младите  (18-34 г.). 31% са закупили своето превозно средство от автокъща и само 8% са закупили автомобил втора употреба от оторизиран дилър. Нисък е процентът и на тези, които са закупили нов автомобил – 12%, мъжете малко по-често от жените и тази тенденция се засилва с нарастването на възрастта.Проучването разкрива и какви видове автомобили са предпочитани у нас. 29% имат класически хечбек, т.е. не особено голяма кола с по-малък багажник. Второто място си поделят седан и комби – и двата типа се притежават поравно от 18% от собственици на автомобили. Лифтбек притежават 14% от анкетираните.

Що се отнася до вида на двигателя или горивото, то процентите са много близки – 41% бензин срещу 40% дизел. 18% от респондентите притежават автомобил на бензин или дизел с газова уредба, а 7% имат кола на LPG или CNG.

Nielsen Admosphere
Nielsen Admosphere

 

На въпрос дали планират да закупят кола през следващата година – независимо дали вече имат такава или не, повечето респонденти (67%) отговарят отрицателно. По-склонни да мислят за покупка на автомобил са мъжете и по-младите българи. А какви коли ще купуват? Предимно комби (24%) или хечбек (23%) – докато комбито би било предпочитано малко повече от мъжете, а хечбекът от жените. Седан ще предпочетат 18% от анкетираните, а SUV 16% (в по – голяма степен от мъжете).

Най-важните и решаващи фактори за тези, които планират да закупят автомобил през следващата година, са цената на автомобила (68%) и разходът на гориво (52%). Другите най-споменавани фактори са тип двигател (33%) и марка (32%). Най-маловажните характеристики, на които респондентите биха базирали покупката си, са класа и цвета на автомобила (и двете еднакво споменати 6%), както и препоръката на продавача (1%).

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.