Музеят на хумора отказва реклами от компании за изкопаеми горива

Известният в цяла България музей на хумора и сатирата в Габрово няма да приема реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива. От институцията заявяват, че това е отговорно решение с цел да се намали дезинформацията за замърсяването и за климатичната криза. Решението е било взето след съвместна работа по кампаниите на „Грийнпийс“ – България, свързани с енергийния преход от замърсяващите и подклаждащи климатичната криза изкопаеми горива към чисти възобновяеми енергийни източници, съобщават от неправителствената организация.

„Поддържането на широка и пълноценна културна програма изисква солидни средства и усилия. Събитията ни трябва да са достъпни, за да можем да изпълняваме основните си функции, осигурявайки достъп до култура на възможно най-широк кръг от хора. Но освен тази отговорност ние носим и отговорност по отношение на света, в който живеем. Не можем да допуснем чрез нас замърсяващи и вредящи на климата компании да се опитват да изпират имиджа си. Затова в годината на нашата 50-годишнина и на 25-ото Габровско биенале на хумора и сатирата, което е изцяло посветено на устойчивия начин на живот, ние официално се отказваме от рекламите и спонсорствата от компании за изкопаеми горива“, казва Маргарита Доровска, директор на музея.

„Културните институции трябва да са водачи на мнение. Да бъдат смели, решителни и независими просветители, а не проводници на заблуди. По тази причина приветстваме отказа на Музея на хумора и сатирата от реклами и спонсорство от компании за изкопаеми горива. Това е смело и отговорно решение в борбата със заблудите и климатичната криза. Отправяме призив и към останалите музеи, галерии, концертни, спортни и други зали и институции да последват този пример и също да заявят своята независимост от индустрията на изкопаемите горива,“ коментира, цитирана в прессъобщение, Лора Фучеджиева, която координира кампанията „Европейска гражданска инициатива за забрана на рекламирането и спонсорството“ за България.

Компаниите от тази индустрия използват рекламата, както и спонсорирането на различни културни, спортни, социални и други събития и институции, за да представят дейността си в благоприятна светлина, докато всъщност продължават да работят постарому с разрушителен ефект за хората, околната среда и климата, поясняват от „Грийнпийс“. Те използвали рекламни трикове, които представят изкопаемите горива като „чисти“ и безопасни за здравето ни, като прикривали така факта, че именно те допринасят за задълбочаването на климатичната криза, поясняват от организацията.

Инициативата на Музея на хумора и сатирата е част освен от партньорството с „Грийнпийс“ – България и от принципната визия за устойчиво развитие на музея. От институцията скоро планират да излязат с декларация за следване на екологична мисия, според която всички дейности в музея ще бъдат подлагани на оценка за устойчивост, а обществеността ще бъде въвличана в зелени каузи.

През последните години все повече се налага тенденцията различни организации да се отказват от рекламите и спонсорствата от компании за изкопаеми горива.

Така например Кралската Шекспирова трупа във Великобритания се отказа от спонсорството от BP“ през 2019 г. Всекидневникът Guardian обяви в началото на 2020 г., че вече няма да приема реклами от компании за изкопаеми горива и че е първата голяма световна медия, която прави нещо подобно. Година по-късно Амстердам и Хага забраниха рекламите на изкопаеми горива на спирките на градския транспорт и в градските пространства. Отново в тези два града „Музеят на Ван Гог“ и музеят „Мавриций“ се отказаха от партньорството си с Shell през 2018 г.

По статията работи: Екип на Investor.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.