Над 1600 нарушения с електрически тротинетки за 2 години

/КРОСС/ 1604 нарушения са извършени от водачи на индивидуални електрически превозни средства, по-известни у нас с разговорното наименование тротинетки, за периода от 7 юли 2020 до 16 юни 2022 г., предаде БГНЕС.

За посочения период са издадени 1342 фиша за налагане на глоби и 262 наказателни постановления, с които са наложени глоби, уточнява репортерът на БГНЕС, позовавайки се на вътрешното министерство.

През последните месеци българското общество бе разбунено от няколко случая на управление на тротинетки с висока скорост по едни от най-натоварените пътни артерии в столицата. Абсолютно забранено е тяхното движение по пътища и улици, където максимално позволената скорост е над 50 км/ч.

За сметка на това те могат да се управляват напълно свободно по обособените велоалеи. При липсата им се ползва възможно най-дясната граница на платното за движение.

Максимално допустимата скорост, която може да развие водачът на една тротинетка, е 25 км/ч. Забранено е превозването на други лица.

Заради много случаи на пострадали пешеходци законодателите се активизираха и въведоха забрана за движение със скорост над 25 км./ч., но бърз поглед по социалните мрежи показва, че дори сам човек може да „хакне“ софтуера на тротинетката и тя спокойно да вдига дори 50 км./ч. При наскоро нашумелия случай на трансджендър момиче, което караше със 120 км. ч. става въпрос за нов модел електрическа тротинетка, чиито параметри и възможности също би трябвало да попадат под разпоредбите на законодателството у нас – тук вече става въпрос за мощно моторно превозно средство с тегло от 65 г., развиващо до 150 км./ч., което би трябвало да се регистрира в КАТ-Пътна полиция по надлежния ред, а за карането му би трябвало да се изисква категория М.

Абсолютно забранено е и управлението на тротинетки без каски и светлоотразителни жилетки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *