Нова по-евтина версия на Moonwatch на Omega стимулира продажбите на часовника

Продажбите на модела Speedmaster Moonwatch на Omega се вдигат след изключително успешно сътрудничество с пионера в пластмасовите часовници Swatch, който представи емблематичния хонограф на по-широка публика, пише Bloomberg.

Моделът Speedmaster Moonwatch, който на дребно се продава за около 7 хил. долара и е известен с това, че е първият часовник, носен на Луната, е увеличил продажбите в магазините на Omega с над 50% от представянето на модела MoonSwatch за 250 долара през март, заяви главният изпълнителен директор на Swatch Group Ник Хайек в интервю от централата на компанията в Биел, Швейцария.

Хайек казва, че продажбите на всички Speedmaster модели „са се вдигнали с двуцифрен темп“ от представянето на MoonSwatch. Оригиналният Moonwatch е самонавиващ се модел, включващ черен цифертблат и хезалитно стъкло, макар че брандът продава и варианти с автоматично навиване и керамични или златни корпуси, с по-скъпото сапфирено стъкло.

MoonSwatch – кварцов часовник с корпус от керамика и биопластмаса, заема ключови елементи от дизайна от Speedmaster и се превърна в сензация на световно ниво, когато бе представен през март. Хиляди нетърпеливи потребители атакуваха магазините, надявайки се да се доберат до модела, който се предлага в няколко цвята, базирани на небесни тела в слънчевата ни система. Часовникът бързо бе разпродаден, а търсенето продължава да надвишава предлагането в 110 бутика на Swatch, където в момента се предлага часовникът.

Omega е най-голямото и най-важното подразделение в рамките на портфолиото от брандове на Swatch, сред които са и производителите на луксозни часовници Breguet и Blancpain, както и по-достъпната марка Longines. Макар че Moonwatch – първият часовник, носен от Нийл Армстронг и колегите му астронавти по време на мисията Аполо, стъпила на Луната през 1969 г., отдавна е опора в предложенията на Omega, брандът остава зад Rolex и отстъпи мястото си на Cartier в класацията за най-големите производители на часовници по приходи миналата година, показват оценки на Morgan Stanley.

Хайек казва, че MoonSwatch няма да бъде продаван онлайн, но моделът скоро може да се появи на повече места, включително мобилни локации в Европа. Swatch ще добави още 25 магазина за продажбата му през юли и август, включително в Швейцария, Тайланд, Малайзия и САЩ.

Манията по MoonSwatch съживи интереса към бранда Swatch, казва Хайек, особено сред по-младите потребители, които не възприемат марката като готиния провокатор, както предишни поколения.

Swatch се опитва да увеличи производство на MoonSwatch в съоръжения в Швейцария. Процесът до голяма степен е автоматизиран и някои заводи работят по 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата, казва Хайек. Той не предоставя конкретни данни за производството за MoonSwatch или колко часовници са били продадени.

Оливър Мюлер, базиран в Швейцария консултант в Luexconsult, който следи индустрията, оценява, че от представянето на MoonSwatch са били продадени 150 хил. модела.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *