Недостигът на луксозни часовници продължава

Забравете опасенията около търсенето, предизвикани от инфлацията и забавящата се икономика – недостигът на часовници на лускозните брандове все още е най-големият проблем за най-големия британски продавач на часовници Rolex, пише Bloomberg.

Търсенето на повечето часовници Rolex, Audemars Piguet и Patek Philippe отдавна задминава предлагането, но сега проблемът се разпространява и сред други луксозни марки, включително Zenith, Omega и IWC, казва Браян Дъфи, главен изпълнителен директор на Watches of Switzerland Group.

“На първо място дори не можем да получим достатъчно от много от нещата, които продаваме“, казва Дъфи в интервю. „Цялата индустрия се характеризира с по-силно търсене от предлагане“.

Три четвърти от продажбите на търговеца на дребно по стойност са направени чрез клиенти в списъци с чакащи, тъй като желаните от тях часовници не са налични. Watches of Switzerland добавят дори още хора в списъка с чакащи – което прави търговеца на дребно добре изолиран срещу икономическо забавяне, казва Дъфи.

„Дори ако търсенето бъде повлияно, ще мине дълго време, преди да го усетим“, казва той.

Watches of Switzerland е най-големият търговец на дребно на Rolex във Великобритания и е сред най-големите в САЩ с пазарен дял от 9%. Дъфи казва, че магазините изпитват трудности да поддържат на склад хронографите на Zenith, пилотските часовници на IWC и моделите за Джеймс Бонд Seamaster и Speedmaster на Omega.

„Не можем да получим достатъчно Omega. Всичките нови продукти“, казва Дъфи.

Главният изпълнителен директор казва, че предлагането на часовниците Tudor от търговеца ще се увеличи, тъй като в момента нямат достатъчно наличности.

Стратегията на Watches of Switzerland е да увеличи присъствието си в търговията на дребно, за да получи по-голямо влияние върху контрола на доставките от швейцарските производители. Компанията е увеличила продажбите си от физическите магазини и онлайн с 48% в САЩ до 428 млн. паунда (512 млн. долара) през фискалната 2022 г.

„Можехме да се разраснем дори повече, ако имахме достатъчно доставки“, казва Дъфи.

Цените на часовниците вече са се увеличили средно с 4-5% тази година, а Дъфи казва, че не очаква брандовете да наложат ново значително увеличение през 2022 г.

Продажбите на луксозни часовници се увеличиха по време на пандемията, тъй като затворените вкъщи потребители, оказали се с повече пари в брой, се насочиха към Rolex и други брандове, вдигайки цените на много модели втора употреба. Сега вторичният пазар на часовници за най-търсените часовници след Rolex, Audemars Piguet и Patek Philippe е започнал да се свива, докато акциите и криптовалутите поевтиняват.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *