Ремонтът на тунел „Витиня“ приключва до края на септември

До края на септември трябва да бъдат завършени напречните галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“, съобщават от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Трите напречни връзки между тръбите се доизграждат. В тръбата за София те бяха прокопани през 2020 г. Довършва се работата в тръбата за Варна, уточняват от пътното ведомство. Напречните галерии са необходими, за да отговаря най-дългият автомобилен тунел в България (1195 м) на всички европейски изисквания за пътна безопасност.В случай на авария в една от тръбите напречните връзки ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за преминаването на линейки, пожарни и други специализирани превозни средства. Две от галериите са пешеходни, а една е автомобилна.

 

Предвидено е в тунелната тръба да се монтират противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове и осветление. Пандемията е забавила доставките от чужбина на част от оборудването. То вече е осигурено и сега с ремонта на виадуктите по автомагистралата и въведените ограничения в движението се довършва и работата по напречните връзки в тунел „Витиня“, съобщават от АПИ.

Дейностите в тръбата за Варна започнаха на 18 юни и за изпълнението им движението в съоръжението се осъществява двупосочно в тръбата за София. Нейният ремонт завърши през март 2021 г. и тя е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, енергоефективно LED осветление, система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.

 

На финален етап е ремонтът в тръбата за София на тунел „Ечемишка“, който започна в края на май 2021 г. В съоръжението също се изграждат две напречни пешеходни връзки между тунелните тръби, които в случай на авария в някоя от тръбите, ще се ползват за евакуация. Дейностите в тунелната тръба включват ремонт на конструкцията, хидроизолация, изграждане на нова дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. Съоръжението ще е със система за отвеждане на запалими и токсични течности от пътното платно. Очаква се ремонтът да завърши през август.

За изпълнение на строително-монтажните дейности както в двата тунела на АМ „Хемус“, така и на 4-те виадукта – при километри 33-ти, 34-ти, 35+144 и 35+760, е въведена временна организация за безопасност на движението. Ограничен е тежкотоварният трафик от 30-ти до 47-ми км на автомагистралата, като камионите над 12 тона преминават по обходен маршрут.

Лекият трафик преминава двупосочно в тръбата за София на тунел „Витиня“, двупосочно в тръбата за Варна на тунел „Ечемишка“ и двупосочно в свободните от ремонтни дейности платна на магистралата.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *