Facebook добавя „Магазини“, за да позволи на бизнеса да продава продукти чрез социалната мрежа

Facebook добавя „Shops“ към своята социална мрежа и Instagram, като най-големия си ход в електронната търговия досега.

Популярната компания със седалище в Силициевата долина обяви във вторник, че добавя витрини за бизнеса, за да показва своите стоки, както и множество други функции за електронна търговия в своите приложения. Новите функции придвижват Facebook по-далеч от всякога от първоначалния си замисъл, като чисто ориентиран към рекламата бизнес – и също така го нареждат по-плътно до конкуренция, с далеч по-утвърдени онлайн платформи за пазаруване като Amazon, eBay и Etsy.

В интервю за Business Insider, вицепрезидентът на Facebook за реклами и бизнес Дан Леви заяви, че компанията е ускорила работата си върху своя инструмент за пазаруване, за да помогне на бизнеса, който може да се възползва от него и в момента е в огромно напрежение поради пандемията и свързаната с нея икономическа криза.

“Знаехме, че това е бъдещето – там на където отиваме, подкрепяйки онлайн търговията”, каза той. “Сега просто се случва много по-бързо.”

„Facebook магазини“ позволяват на предприятията да създават дигитални витрини в социалната мрежа, където могат да хостват „каталози“ на своите продукти, да осигурят връзка към места за закупуване на продуктите или да позволят на потребителите да ги купуват директно във Facebook.

Новата функционалност ще бъде във Facebook и Instagram и има планове да се добави и към приложенията за съобщения WhatsApp и Messenger. Instagram също създава специална секция за пазаруване, където потребителите могат да намерят продукти за закупуване – и в знак на ударението, което компанията сега поставя върху електронната търговия, в Instagram Shop ще бъде направен постоянен бутон на навигационните ленти на потребителите, по-късно тази година.

Facebook също така дава възможност на марки и създатели, които използват инструментите си за стрийминг на живо, да маркират продуктите в своите видеоклипове, което дава възможност за пазаруване в стил QVC във Facebook и Instagram, както и да позволи на инфлуенсърите да включат своите спонсори, когато се пускат „на живо“.

Освен това, компанията проучва варианти за потребителите да свържат програмите за лоялност, които имат с бизнеса, към техните профили във Facebook.

През последните години Facebook хвърля все по-голяма тежест зад потенциала на електронната търговия като зона на растеж за бизнеса, като предишните усилия включват функция за проверка и начини брандовете да маркират продуктите си в публикации в Instagram. В средата на 2019 г. анализаторите на Deutsche Bank прецениха, че електронната търговия само в Instagram ще доведе до приходи от 10 милиарда долара годишно за компанията до 2021 г.

С пандемията и карантините, принуждавайки стотици милиони хора да стоят у дома, добавянето на по-дълбока функционалност за пазаруване във Facebook, дава възможност да се възползвате от огромното увеличение на онлайн пазаруването.

Фейсбук ни заля с нови функции и инициативи в отговор на коронавируса, използвайки кризата като възможност за изкупление след години скандали и кризи. Той добави групови чатформи, наречени Стаи, за да позволи на изолирани потребители да разговарят един с друг, промотира надеждна информация за пандемията чрез нов информационен център за Коронавирус (макар че фалшивите данни за COVID-19 и ваксините все още процъфтяват на сайта) и раздава 100 милиона долара безвъзмездни средства за подпомагане на засегнатите малки предприятия. В понеделник Facebook публикува проучване, което показва, че една трета от всички малки предприятия в САЩ са спрели да работят, заради коронавируса.

Новите функционалности за сега са само за САЩ, но скоро ще започнат да ги пускат и за други големи пазари.

Не искаме да спекулираме, но е силно вероятно България скоро да не я огрее новата Фейсбук магазинна треска.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *