Facebook engagement – как потребителите да взаимодействат с вашите публикации [Подробно ръководство]

Engagement или ангажираност – действие, което потребителят извършва на Вашата Facebook страница. Това може да бъде кликане на линк, отваряне на пост, споделяне, коментиране, харесване или друга реакция.

Един от най-важните въпроси, които всички маркетьори си задаваха през 2018 беше – Как да достигнем до по-голям интерес и ангажираност към бранда?

В тази статия ще отговорим на този въпрос, като се уповаваме на различни статистики и проучвания, базирани на 778 милиона поста.

Facebook reach-ът продължава да пада сред различните видове бизнес. Всеки се стреми да разбере, каква е тайната за успешно съдържание спрямо алгоритмите на Facebook. Всички проучвания до момента показват, че най-значимият фактор за това е ангажираността (engagement).

Ако Вашите постове трупат повече ангажираност, това ще се хареса на алгоритъма и ще доведе до по-голям reach, което от своя страна, ще намали бюджета Ви за реклама и ще може да достигате до вашата целевата аудитория, с по-малко средства.

Ще се фокусираме върху това как да създавате постове, които да ангажират потребителите.

Ще научите:

  • Кои са най-подходящите типове постове;
  • По кое време е най-добре да се публикуват постове;
  • Кой е най-удачният ден за постване;
  • Каква е оптималната дължина за текстов пост;
  • Основните реакции на Facebook видеата;
  • Какво мотивира потребителите да се ангажират с даден пост;
  • Страниците с най-голям engagement от последната година;
  • Как да анализирате Facebook постове от Вашата ниша или тези на конкуренцията.

Общи характеристики на текстовите постове

По-долу ще откриете акценти от направените проучвания. Всяка секция е разделена на някои от най-важните въпроси, които маркетолозите си задават относно Facebook ангажираността.

Запомнете, че принципите, които работят за по-голямата част от публикациите, са една добра начална отправна точка, но нищо не може да замени тестването и измерването на Вашите собствени резултати.

Кои са най-подходящите типове постове?

Както и през изминалите години, типът постове, които събират най-много ангажираност, това са видео клиповете.

“Видео доминацията не е нещо учудващо”, казва Jenn Herman, носителка на наградата Instagram блогър.

В началото на 2018 Facebook обяви, че иска да се фокусира върху “смислените реакции”. Видеото, само по себе си, изисква определено количество време, за да бъде изгледано. “Това се счита за “смислена реакция”, казва Jenn.

Това означава, че каквото и друго да е правил потребителят, той се е спрял на видеото, за да го прегледа, да отдели време на него. Сигнал, който ясно показва умишленост и преднамереност. Обикновено това води да харесване, споделяне и/или коментиране на видеото, което от своя страна допринася още повече за фактора “смисленост”.

Така че, не е нещо ново или удивително, че видео съдържанието привлича най-много интерес и ангажираност.

И тази графика ясно го показва.

Видео постовете имат с поне 59% повече ангажираност от всички останали типове постове. Въпреки че сред маркетьорите изображенията са доста широко разпространени и използвани, видео постовете ги надминават със 73% по ангажираност.

Тук става ясно, че ако искате да постигнете максималния потенциал за Facebook ангажираност, трябва да се фокусирате и инвестирате във видео постове и видео съдържание. (Затова ще поговорим малко по-надолу в статията).

Ако сте объркани от идеята, че трябва да създавате видео съдържание за Facebook, не забравяйте, че основната цел е ангажираността, не количеството.

Mari Smith, Facebook маркетинг експерт, споделя за мисленето на различни нива, когато става дума за ангажираност:

Вместо да се стремите да увеличите броя на постовете, за да достигнете до по-голям reach и ангажираност, обърнете внимание на възвръщаемостта на инвестициите (ROI). За 2019 година, препоръчвам съотношението на типовете постове да е: 70% видео, 20% изображения, 10% линк постове. Разбира се, във видео постовете и тези с изображения, също може да се съдържат линкове.

Мари Смит и видео постовете

Освен това, не забравяйте, че ангажираността не е задължително да бъде публична. Интегрирайте Messenger Chatbot на Вашата страница и така ще насърчите Вашата аудитория да Ви пише, както в органичните, така и в платените постове във Facebook и Instagram.

Забележка: Когато говорим за постове с изображения, оразмеряването е ключов момент преди да ги публикувате. Така че, съобразявайте се с конкретните изисквания на платформата, където правите публикации, съдържащи изображения.

По кое време е най-добре да се публикуват постове?

Повечето маркетолози знаят, че този въпрос е труден за обобщаване. Всяка таргет група е различна и трябва индивидуално да се подходи, но ако нямате налична база за сравнение, вижте данните по-долу.

Постове, публикувани между 21:00ч. и 23:00ч. (EST) изглежда имат най-голяма ефективност. Пробвайте да публикувате в този диапазон от време най-качествените и интересни постове, с които разполагате за деня, и обърнете внимание каква активност събират спрямо останалите.

Важно е да опознаете и да се адаптирате към Вашата целева аудитория, за да разберете кога е най-удачното време за публикация.

Ето и една статистика за най-оптималното време за публикация, като говорим за средна ангажираност:

Кой е най-удачният ден за постване?

Дните за публикуване също могат да варират спрямо целевата група. Графиката по-долу ще Ви изясни защо постовете Ви от петък не са толкова успешни, колкото постовете от понеделник.

В общия случай, фирмите си дават почивни дни в събота и неделя и обикновено това е причината да постват само от понеделник до петък. Спрямо горната графика, това може да е сериозна грешка.

Може да опитате да заредите за автоматично публикуване в събота и неделя някои от постовете и да видите как се справят. Възможно е да останете приятно изненадани.

Каква е оптималната дължина за текстов пост?

Всички знаем, че обемното и релевантно съдържание е ключов фактор, когато говорим за SEO. Когато става дума за Facebook – е обратното. Кратките постове са първенци, отнасяйки се за Facebook публикации.

Най-голям шанс да придобиете по-голяма ангажираност е като публикувате постове с дължина под 50 символа.

Трябва да се опитате да грабнете вниманието възможно най-бързо и ефективно, за да бъдете забелязани.

И отново, тествайте тези насоки с Вашата конкретна аудитория, не приемайте цифрите от статистиката буквално.

Общи характеристики на видео постове

След големия тласък и възход на видео съдържанието във Facebook през изминалата година, анализирахме топ видео постовете за 2018. Разделихме ги и анализирахме важни фактори като: продължителност на видеото, интеракции, както и сравнение на ефективността им спрямо други видове постове.

Каква е оптималната продължителност на едно Facebook видео?

Максималната продължително за Facebook видеата е 240 минути или 4 часа, с максимален размер на файла от 4GB.

Това не означава, че Вашите видеа трябва да бъдат толкова дълги.

Статистиката показва, че оптималната продължителност за едно видео е между 3 и 5 минути.

Също така, данните показват, че интеракциите и активността на видеа над 10 минути, са сравнително еднакви. В долната графика може да видите, че има доста голям пик в диапазона 180-200 секунди (03:00 – 03:20 минути). Средната интеракция при тези видеа скача от 986 на 2009!

Така че, ако трябва да бъдем по-конкретни, нека кажем, че оптималната дължина за едно Facebook видео е между 03:00 и 03:20 минути.

Ако Вашето видео е по-кратко от три минути, постарайте се да вложите в него Вашия бранд и/или призив за действие (CTA).
Потребителите предпочитат да споделят и реагират на по-кратко видео съдържание, затова и Facebook препоръчва на нас маркетьорите да правим същото”, казва Denis Yu от Bizzmetrics.

Какви са най-често срещаните реакции към Facebook видеата?

Реакциите на Facebook потребителите предоставят ценна информация на брандовете, които да създават интересно и завладяващо съдържание.

Ето какви бяха най-често срещаните реакции през 2018 година:

Както личи, Love (любов) е най-използваната реакция с 46%, следвана от HaHa (смях), което доказва популярността на множеството забавни видеа, които циркулират в социалната мрежа.

Какво мотивира потребителя да реагира на Facebook пост?

Проучване на New York Times от 2011 г. показва, че хората споделят информация онлайн поради пет причини.

  • За да доставят удоволствие на останалите с ценно или забавно съдържание;
  • За да покажат своята индивидуалност пред другите;
  • Защото търсят взаимоотношение;
  • За самоизява;
  • За да споменат за проблем, марка или продукт.

В тази публикация можете да научите и някои много интересни причини (като добавка на горните), поради които българите постват в социалните мрежи.

Ключът към Facebook ангажираността във вашата дигитална маркетинг стратегия е да се фокусирате върху предоставяне на нещо стойностно.

Мари Смит предлага метод, чиято цел е да предоставите на потребителя полезна информация в сферата, в която сте най-добри по забавен и развлекателен начин. Този метод тя нарича “Edutain”: educate + entertain.

За нас, маркетьорите, е доста лесно да влезем в “маркетинг режим”, когато създаваме нови постове, но най-важното нещо е да не забравяме, че преди всичко трябва да мислим за предпочитанията на потребителя, за да сме сигурни, че можем да достигнем максимална ангажираност на постовете си.

“С активността си във Facebook, потребителите проектират изображение на тяхната личност. Няма място за скучни и безполезни постове. Потребителите искат да изпъкнат с чувството си за хумор, както и със собственото си мнение. Искат да споделят полезна информация и да вдъхновяват или забавляват останалите” @susancmoeller

За маркетьорите една добре развита стратегия за Facebook ангажираност би включвала постове от различно естество. В идеалния случай, Вашата Facebook стратегия ще бъде напълно интегрирана с Вашия маркетингов план, а не просто отделен проект с необособени цели.

С други думи казано, не трябва да поствате само, за да придобиете по-голяма аудитория. Голямата аудитория трябва да е съобразена с Вашия маркетингов план. Например, бихте могли да приканите Вашата аудитория да се запише за Вашия имейл бюлетин, да посети сайта Ви, да опита Вашия продукт и т.н.

Призивите за действие помагат на Вашата аудитория да разбере какво ги очаква на следващата стъпка.

Ето един пример от AgoraPulse, в който се използва опцията за Sign Up бутон.

А този пост от TailWindApp съдържа добавена стойност, като показва три вида акаунти, които могат да бъдат ползвани в Pinterest. В този случай, призивът към действие не е нужно да бъде толкова явен или преекспониран, защото самият пост предразполага към последване на линка.

Стъпките към по-успешна Facebook ангажираност включват и публикуване на постове, които просто са полезни. Не трябва непрекъснато да натоварвате Вашата аудитория с “купи това”, “кликни тук” и т.н.

Ето един пример от страницата на Мари Смит. В този пост тя обяснява за пропуск в сигурността на Facebook и дава полезна информация как потребителите могат да се предпазят.

Проучване, базирано на анализ на 100 млн видео постове, показва тематиките с най-голяма ангажираност от страна на потребителя.

Страниците с най-голяма ангажираност за 2018 г.

Кои страници, бизнеси и брандове генерираха най-голяма ангажираност през 2018?

Статистиката е базирана на топ 500 поста и видеа, които са събрали над 1 милиард реакции през 2018 година, на световно ниво.

Първи в списъка е Strive Masiyiwa. Той е публична личност и има 34 поста в топ 500. Сумарният брой ангажираност, който успява да достигне, е 63,142,841.

Masiyiwa е филантроп и неговите постове са добър пример, затова как може да се достигне до голяма Facebook ангажираност.

Също така, неговите постове са изключение от първото правило за Facebook видеата. Много от тях реално са мини блог постове и са фокусирани върху неговата визия за Африка. В този смисъл, това рефлектира върху точка 5 от проучването на New York Times.

Хората споделят информация за повишаване на осведомеността или осъзнаване на даден проблем.

На второ място се класира страницата на Funniest Family Moments – страница, изцяло фокусирана в сферата на забавленията, която включва в много от постовете си бебета и животни.

Страницата влиза в топ 500 с 22 поста, гарнирани с ангажираност от 51,546,121.

Повечето маркетьори не биха могли да се фокусират върху това да правят само забавни видеа, но успехът на тази страница е ясен сигнал, че трябва да мислите и от забавната част на страната, когато изготвяте постовете си.

Следваща в класацията е страницата на Jay Shetty, чиито постове са се появили 12 пъти в топ 500. Всички постове, без изключение, са видео постове и достигат до ангажираност от 32,274,622.

Постовете на Jay ясно следват модела за споделяне на полезна информация, самоизява и създаване на взаимоотношения.

Някои от най-успешните му постове са грабващи и емоционални мини разкази.

За да приложите тази тактика, помнете, че аудиторията би желала да се свързва на емоционално ниво. Доста често нашите истории са свързани с благоприятен за бизнеса начин това да се постигне.

Ето един пример от Andrea Vahl, Facebook Marketing експерт:
Преди 14 години си загубих работата и знаех, че не искам да се връщам там. Пробвах много други неща, но те не се получиха… След това открих Facebook маркетинга. Също така открих, че мога да се забавлявам, докато работя.

Когато говорите за Вашия житейски път и Вашите борби, хората могат да се докоснат до Вас. Не се страхувайте да споделите по-лична страна, свързана с Вашия бизнес. Andrea Vahl.

The Dodo – с 12 поста достига обща ангажираност от 21,783,203. Имайки предвид афинитета на потребителите към видеа и животни, не е учудващо, че The Dodo се класира в челните позиции с 4005 трогателни поста.

Следваща в списъка е People Are Awesome с 9 поста в топ 500 и сравнително близка ангажираност до тази на The Dodo. Постовете на People Are Awesome са събрали обща ангажираност от 21,061,836.

Media Blossom също беше с 9 поста в топ-а. Въпреки това, ангажираността е значително по-малко – 18,628,714.

Фокусът на страницата е направи си сам и лайф хакове.

Дори и бизнесът Ви да няма нищо общо с лайфстайл или декор, може да се възползвате от желанието на Вашата аудитория да научи нещо ново и по този начин да достигнете до по-голяма ангажираност.

Обмислете план, който стъпка по стъпка разрешава някой от проблемите, които касаят аудиторията.

Ето един пример от Razor Social, който помага да се отговори на въпроса: “Как мога да подобря класирането на стара публикация?”.

За да подобрите Facebook ангажираността, задайте си въпроса дали можете да покажете нещо на аудиторията, вместо просто да им кажете нещо.

В този пост, Aaron Orendorff научава аудиторията си какво е най-добре да се спазва при писането на приветствено писмо и го прави с визуален и грабващ подход.

Любимият на всички Prince of Bel Air. Уил Смит е следващият в списъка със 7 поста и обща ангажираност от 10,805,104.

Почти наравно с Уил Смит, The Lad Bible – развлекателен сайт, отново със 7 поста в топ 500 и обща ангажираност от 10,774,847.

Предпоследна в списъка е n The Know Innovation, страница на AOL с общо 6 поста и 10,717,623 ангажираност.

Под номер 10 се класира Twister. 5 поста и ангажираност от 8,805,122.

При нас, в България, нещата са малко по-различни. С най-много фенове са страници на български звезди, които са популярни в чужбина, като фитнес инструкторът Лазар Ангелов, чиято страница е харесана от над 15 милиона хора. Той е следван от Нина Добрев – с близо 6 милиона фена и Димитър Бербатов – 2.2 милиона.

При страниците абсолютен лидер е Nivea България, с рекордните почти 22 милиона и половина фена. На второ място е Ревлон България с 9 милиона и половина. Milka.bg е на трето, с почти сходен брой последователи.

След тях са Ариел България с над милион и 800 хиляди последователи, модния бранд Alessa, с над милион и половина, Снаксът Зайо Байо, Cars.bg, Sportal.bg – и трите с малко над 400 000 (собствено проучване).

Наблюдения и изводи от топ страниците

Наблюдавайки горните страници, ангажираността им и тяхната тематика, несъмнено можем да стигнем до едно единствено заключение – видеото е царят във Facebook.

Повечето изброени страници по-горе имат видео съдържание, което е довело до най-голяма ангажираност. Разглеждайки горните страници като цяло, миксът от текстови постове и такива с изображения също се среща, но определено видео постовете доминират над всичко.

Ако искате през 2019 г. Вашият бранд да блесне във Facebook, видео съдържанието е начинът да го постигнете.

Също така, тези страници са фокусирани върху тематики, на които обикновено потребителите обръщат най-голямо внимание във Facebook. Това е и причината за голямата ангажираност, която имат.

Заключение

През тази година очакваме да се затвърди тенденцията при видео съдържанието. Доказателство за това е, че и Facebook обяви колко усилия и ресурси инвестира във видео платформата си.

Отделете време и внимателно структурирайте Вашата маркетинг стратегия. Измервайте и анализирайте постигнатите резултати.

Ако имате предположения как ще се прояви влиянието върху ангажираността през 2019, споделете в коментарите.

 

Източник: Buzzsumo

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *