Стотици отменени и закъснели полети заради липса на персонал след пандемията. Пътниците са принудени да чакат с часове по европейските летища. Според Богомил Николов от „Активни потребители“ пътуванията винаги са рисков отрасъл, съобщава NOVANEWS.
„В същото време имаме и най-големи права в сравнение на други форми на търговия. В случай на проблем – при отмяна на полет се предоставят храна и напитки, както и настаняване при нощувка. Някои авиокомпании не си изпълняват задълженията и оставят пътниците да спят на земята. При неизпълнение на задълженията от страна на авиокомпания, пътник може сам да си купи храна и вода и да се настани в хотел и да вземе бележки. Ще го платим, но после ще го претендираме чрез жалба“, съветва Николов.
По думите му авиокомпаниите трябва да бъдат санкционирани.
„В Европейския потребителски център отиват повечето жалби. Те съдействат как да потърсим правата си. В редица случаи имаме право и на обезщетение за изгубеното време и недоволството. Компенсация не се плаща когато има форсмажор. При неуредици в авиокомпанията, тя носи отговорността“, посочи Николов.