Нови 13 Kaufland магазина с контейнери за разделно събиране на текстил

Само за половин година най-голямата търговска верига у нас е увеличила два пъти броя на контейнерите в цялата страна

/КРОСС/  За по-малко от шест месеца обектите на Kaufland, в които могат да се дарят стари дрехи, аксесоари и текстил, са се увеличили с 13. На паркингите на общо 25 хипермаркета от веригата в цялата страна могат да се открият контейнери за текстилни отпадъци. Инициативата се провежда съвместно с БЧК и едно от водещите предприятия за последващо преработване на текстилни отпадъци у нас – „Хюманита“.

От първите месеци на годината досега, мрежата с контейнери в обекти на Kaufland се е разгърнала с нови локации на паркинги на по два магазина в София, Варна и Перник, един в Стара Загора, Велико Търново, Севлиево и Асеновград и цели три в Бургас. За сравнение, от старта на съвместното партньорство през 2016-та до началото на тази година, контейнерите за разделно събиране на текстил обхващат 12 от хипермаркетите на най-голямата верига в България.

За изминалата година, от контейнерите на дружеството, разположени на територията на магазините на Kaufland, са събрани 337 тона текстил, показват данни на „Хюманита“. Събраното количество е спестило на природата хиляди тонове отпадъци, замърсявания с химикали и емисии метан. От предприятието са изчислили още, че сортираните дрехи и изделия са предотвратили значителен разход на вода, енергия и замърсяване на въздуха с въглероден диоксид в размер на 5 055 тона. Благодарение на събрания в контейнерите текстил се спестяват също и средства от бюджета на общините за сортиране, извозване и депониране на отпадъци.

Инициативата за разполагане на контейнери за разделно събиране на отпадъци на територията на големите магазини у нас се провежда съвместно с Българския червен кръст (БЧК) и цели да насърчава и развива разделното събиране и даряването на годни текстилни продукти като щадящ природните ресурси модел на кръговата икономика. Част от дарените дрехи се разпределят към Фонда за бедствия, аварии и кризи към БЧК и се използват за поддържането на допълнителен резерв в помощ на пострадали и нуждаещи се хора. Друга част от годния текстил осигурява достъп до облекла на хиляди в държави от Третия свят. Отделно от това, всеки килограм текстил от контейнерите в магазините на Kaufland, генерира и парично дарение за подпомагане на Фонда за бедствия, аварии и кризи към БЧК.

За Kaufland България:

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

За Български Червен кръст: Българският Червен кръст е доброволна организация, част от Международното червенокръстко движение. Чрез своята мрежа от доброволци в цялата страна БЧК подкрепя уязвимите хора в бедствени и кризисни ситуации.

За Хюманита: Хюманита е водеща в сферата си иновативна компания. Портфолиото от дейности на групата на „Хюманита“ включва разделно събиране, сортиране, рециклиране на текстил, производство и продажба на рециклирани текстилни продукти.

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *