Жажда за лукс: Потребителите търсят премиум продукти въпреки инфлацията

Персонализираните кафета, екзотичните подправки и бутиковата козметика са само част от примерите за това как компании като Starbucks, Unilever и Kraft Heinz насочват фокуса си към продуктите от високия „премиум“ клас. И потребителите изглежда харесват тази тенденция, пише CNBC.

За мнозина може би изглежда парадоксално, че компаниите засилват своите по-скъпи предложения точно когато потребителите усещат болезнените ефекти от най-големия инфлационен шок за последните няколко десетилетия.

„Вярно е, че някои потребители все по-често прибягват до икономии при пазаруването се опитват да пестят всяка стотинка, но в същото време вярно, че други потребители, макар и притеснени относно икономическите перспективи, все още имат пари за харчене и предпочитат да купуват премиум продукти, “, казва Пол Мартин, ръководител на отдел Търговия на дребно в KPMG.

Starbucks, например, отчете рекорден брой клиенти и продажби през последното тримесечие, надминавайки очакванията на Уолстрийт. Резултатите изглежда потвърждават мнението, че някои клиенти не купуват по-евтини алтернативи или не намаляват разходите , въпреки нарастващата инфлация.

„Проектирането на продукти по поръчка е от ключово значение за повишаване на ангажираността на клиентите, дори когато парите са ограничени“, коментира пред CNBC финансовият директор на Starbucks Рейчъл Руджери.

„Може би клиентите не идва толкова често, но ние искаме да сме сигурни, че те все пак имат причини да идват в магазините и да общуват с нас“, добавя тя.

Предоставянето на повече гъвкавост на клиентите също помага да се продават по-скъпи продукти и да се прехвърлят по-високите разходи.

Фокусът върху премиум продуктите не е уникален за най-голямата кафе верига в САЩ.

Kraft Heinz навлезе на луксозния пазар с пускането на своята колекция HEINZ 57 през юли. „Вдъхновените от главния готвач“ подправки са предназначени „да добавят магия към кулинарното изживяване“, твърдят от компанията.

Това се случи, когато Heinz повиши цените на продуктите си с повече от 12% в отговор на по-високите разходи за транспорт, труд и съставки на фона на нарастващата инфлация.

Въвеждането на повече премиум продукти е в допълнение към редизайна на класическите предложения за клиентите, според американския президент на компанията Карлос Абрамс-Ривера.

„Един от приоритетите е как да оптимизираме формулите, за да добавим съставки, които са по-евтини и как да персонализираме нашите продукти към различните потребители, така че те да имат достъп до различни ценови сегменти“, коментира пред CNBC Абрамс-Ривера.

Mondelez също тръгва по подобен път. Компанията обяви през юни сделка за придобиване на Clif Bar & Company, насочена към органични продукти. Освен това всички придобивания на компанията през 2021 г. – Hu Master Holdings, Lion/Gemstone Topco и Gourmet Food Holdings бяха описани като „премиум“ във финансовия отчет за второто тримесечие.

Не е изненадващо, че потребителите също разчитат на по-евтини продукти, към които компаниите са чувствителни. McDonald’s, например, обясни част от растежа си в САЩ именно с бюджетните продукти в менюто си.

Други компании се стремят да присъстват и в двата края на пазара, като се фокусират върху продукти с по-високи и по-ниски цени.

Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер коментира пред акционерите на компанията, че този подход е бил използван и преди.

„Това, което виждаме в настоящата ситуация, е подобно на случилото се при предишни икономически забавяния и спадове. Обръщаме внимание на премиум продуктите, но обръщаме внимание и на бюджетните. Като покриваме двата края на този спектър, ние се справяме добре и обслужваме тези нужди“, обяснява Шнайдер.

Привличането на възможно най-широка клиентска база е от ключово значение за поддържането и нарастването на печалбите в настоящия икономически климат, според Пол Мартин от KPMG.

Главният изпълнителен директор на Unilever Алън Джоуп заяви, че компанията вижда комбинация от клиенти, купуващи и скъпи, и евтини стоки.

„Премиум гамата в нашето портфолио всъщност се справя много добре. Виждаме известен спад по отношение на размера на опаковката, където хората преминават към по-достъпни формати“, казва той.

През 2014 г. Unilever стартира Prestige – луксозно подразделение на конгломерата, което сега включва Dermalogica, Tatcha и Paula’s Choice.

Засега изглежда, че стратегията работи – продажбите в сферата на красотата, козметиката и лична хигиена на Unilever са нараснали със 7.5% през последното тримесечие.

Фокусът върху премиум продуктите може да се окаже по-приятно средство за справяне с инфлационните разходи в сравнение с намаляването на артикулите или размерите на опаковките, според потребителския мениджър на EY Кристина Роджърс.

„Има ограничение за тези действия и като се има предвид, че производствените разходи продължават да растат, компаниите търсят как да увеличат стойността на своите продукти“, коментира тя пред CNBC.

По думите ѝ, единственият инструмент за растеж на компаниите е да тръгнат по пътя на премиум и добавената стойност.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *