„Книги за смет“ стартира есенната си обиколка в България с подкрепата на Kaufland

/КРОСС/ Най-голямата национална екоинициатива, която поощрява едновременно рециклирането и четенето – „Книги за смет“, започва есенната си обиколка в страната през септември. Тя е част от националното турне на кампанията, която тази година отбелязва 10 години с подкрепата на Kaufland в рекордните 15 града.

Първият етап от националното турне на „Книги за смет“ се състоя през май и юни на паркингите на хипермаркети Kaufland в Карлово, Видин, Плевен, Велико Търново, Варна, Русе, Силистра, Хасково, Кюстендил, Петрич и Стара Загора. В него бяха събрани близо 12 тона пластмаса и раздадени 11 800 книги.

Вторият етап ще започне от Бургас на 10 септември. В морския град ще има два пункта за предаване на пластмаса – на паркинга на Kaufland в квартал „Славейков“ и пред Пантеона в Морската градина. На следващия ден, 11 септември, желаещите да се включат в инициативата в Пловдив ще могат да го направят пред магазина на Kaufland на адрес „Пещерско шосе“ 36, както и пред Военния клуб в града. В същия ден „Книги за смет“ ще бъде и в Ямбол на паркинга на Kaufland на бул. „Граф Игнатиев“. Всички събирани пластмасови отпадъци ще се рециклират от „ЕКОПАК България“, които са партньори на инициативата от самото й създаване.

Според регламента на „Книги за смет“ всеки, който предаде килограм, годна за рециклиране пластмаса, получава в замяна книга по избор. Организаторите препоръчват на желаещите да се включат в есенното издание на кампанията да носят пластмасата опразнена от съдържание, почистена и смачкана, за да заема по-малко място. Те припомнят, че сред отпадъците, които няма да бъдат приемани, са блистери от лекарства, туби от масла, домакински електроуреди.

За десетте години, в които се провежда, „Книги за смет“ са предадени над 100 тона пластмасови отпадъци за рециклиране и са раздадени над сто хиляди книги. По данни на организаторите с всяка изминала година популярността на инициативата расте, а с нея нараства и количество събрана пластмаса за рециклиране.

Kaufland България подкрепя каузата на фондация Credo Bonum и издателство Smart Books, които са създатели на „Книги за смет“, като част от своя дългосрочен ангажимент за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, предотвратяване на нейното използване, повече рециклиране и по-устойчиви опаковки.

Като част от Schwarz Group в България компанията прилага RЕset Plastic – стратегията срещу замърсяването с пластмасата. В дългосрочен план компаниите в групата Schwarz, към които е и Kaufland, трябва да намалят употребата на пластмаса с минимум 20% до 2025 година, да направят пластмасовите опаковки на всички свои собствени марки максимално рециклируеми, както и да включат средно 25% рециклат в опаковките същите на тези продукти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *