Как български IT компании популяризират японската култура по света?

Няколко български IT компании създават приложения, разпространяващи традиционната японска култура навсякъде по света. Това каза Янко Попов, координатор в японския град Мураяма за България, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

Разработките се финансират от японската агенция на културата и под формата на игри човек се запознава с различните маски на театър „НО“, с различните ветрила и декори, обясни гостът.

„Тъй като в последно време хората са обърнати повече към технологиите и по-малко към традициите, нашата амбиция е да съчетаем тези две неща и да запазим традициите“, допълни той.

„Имаме около 900 хиляди сваляния и в този смисъл приложението се развива добре и набира популярност. В момента се разработва нова версия, при която акцент вече ще бъдат и танците в традиционния театър „НО“, които са свързани и с бойните изкуства“, разказа попов.

Поводът за гостуването на Попов бе наскоро откритият паметник на „Диамантените момичета“ в Мураяма, където е протекла подготовката на златните ни медалистки за олимпийските игри в Токио.

„България е една от страните, която дава началото на художествената гимнастика в Япония и до днес японците изпитват благодарност към нашата страна за това, че ние сме им показали пътя“, сподели гостът.

Японско-българската асоциация се занимава с културния и икономическия обмен между България и Япония. Тя има свой клон в Мураяма след победата на нашите „Диамантени момичета“ в Токио, като основната идея е да продължат отношенията със страната ни и след приключване на Олимпиадата, каза госът.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *