След имотите българите купуват нови коли

Продажбите на нови автомобили в ЕС нараснаха през септември с 9,6%, повишавайки се за втори пореден месец, но това увеличение се дължи в най-голяма степен на ниската база на данните точно преди година.

Това показват последните данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от БНР.
В същото време регистрираните нови автомобили в България отбелязаха през септември много здрав ръст от над 46%, като от началото на 2022 г. нараснаха с над 15 на сто.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се повишиха през септември с 9,6% спрямо същия месец на 2021 г., достигайки 787 870 броя.

Всичките четири водещи автомобилни пазари в ЕС регистрираха повишения през миналия месец, като двуцифрен ръст беше отбелязан в Германия (скок с 14,1%) и Испания (с 12,7%), докато регистрацията на нови автомобили във Франция се повиши с 5,5%, а в Италия – с 5,4 на сто. През първите девет месеца на 2022 г. новорегистрираните автомобили в ЕС обаче се понижиха с 9,9% спрямо същия период на 2021 г., достигайки 6,784 милиона, като в Италия спадът беше с цели 16,3%, във Франция – с 11,8%, в Германия – със 7,4% и в Испания – със 7,4%.Обобщените данни на ACEA за ЕС вече не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари 2020 г. Само в рамките на Обединеното кралство продажбите на нови автомобили през септември се повишиха с 4,6% спрямо година по-рано до 225 269 броя, докато през първите девет месеца на годината беше отчетено понижение с 8,2 на сто.

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България скочиха през септември с цели 46,4% спрямо същия месец на 2021 г. до 2 117 броя, а през първите девет месеца на 2022 г. те се увеличиха с 15,4% спрямо същия период на миналата година, достигайки общо 21 975.
Не всички водещи европейски автомобилни компании в ЕС отбелязаха растеж при продажбите през септември и мнозина от тях продължиха да отбелязват спадове през първите двете месеца на годината.

 

istock
istock

 

Продажбите на автомобили от немския автомобилен гигант „Фолксваген“ (Volkswagen Group) се повишиха през септември с цели 25,7% на годишна база. В същото време Volkswagen увеличи своя пазарен дял през миналия месец до 24,9% от 21,7% през септември 2021 г., като данните показват, че „Фолксваген“ запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар в Европа.

Солидно повишение през септември с 30,5% спрямо година по-рано отбелязаха продажбите на нови автомобили на немската компания Mercedes-Benz (произизвеждаща Mercedes и Smart), докато продажбите в BMW Group нараснаха по-скромно с 4,4 на сто.

Анемично повишение с 0,3% през септември беше отчетено от автомобилния консорциум Stellantis – обединението между италианската FCA Group и френската PSA Group или Peugeot.

 

istock
istock

 

Голямата френска компания Renault Grouр (произвеждаща моделите Renault и Dacia) обаче отбеляза спад на продажбите на нови автомобили през миналия месец с 1,2% на годишна база.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *