United Airlines иска да започне полети с електрически самолети до 2030 г.

Американската авиокомпания United Airlines си е поставила за цел да има електрически самолети, летящи по регионални маршрути, до края на десетилетието. Това е част от целта на компанията да намали напълно своя въглероден отпечатък до нетната нула до 2050 г., пише CNBC.

Тези захранвани с батерии самолети се разработват от шведския стартъп Heart Aerospace, от който United е направила поръчка за 100 самолета през юли 2021 г. По времето на сключване на сделката United също така е инвестирала неразкрита сума в компанията чрез своето звено за рискови инвестиции.

United не само има планове да закупува електрически летящи таксита и вертикално излитащи самолети, както и въглеродно-електрически двигатели, но също така инвестира в компании, които стоят зад тези нови технологии.

„Не можем да продължим да правим бизнес и да го управляваме по начина, по който го правим в момента. Наложително е да го променим и начинът, по който ще го сторим, е чрез инвестиране в технологии“, коментира Майк Лескинен, президент на United Airlines Ventures, в интервю като част от виртуалната конференция ESG Impact.

„Сегашната технология или ще ни накара да летим по-малко, което е неприемлива алтернатива, или ще продължи с въглероден отпечатък, което според нас е също толкова неприемливо“, посочва той.

Heart Aerospace, която наскоро направи промени по дизайна на първия ѝ електрически самолет, наречен ES-30, планира летателните средства да влязат в експлоатация през 2028 г., казва Андерс Форслунд, главен изпълнителен директор и основател на компанията.

Самолетите, които ще могат да превозват по 30 пътници, ще се задвижат от електрически двигатели, получена от батерии, които позволяват на самолетите да имат напълно електрически пробег от 200 км. Самолетите ще имат и резервен хибриден двигател, задвижван от устойчиво авиационно гориво, което позволява по-голям обхват, до 400 км при пълен полет.

Heart Aerospace, която има поръчки и от Air Canada, Mesa Air Group и Icelandair, получи инвестиции от Breakthrough Energy Ventures на Бил Гейтс, както и от EQT Ventures.

Лескинен твърди, че кратките маршрути са първоначалната представа на United за това как ще се използва технологията, а летищата в Чикаго и Денвър се разглеждат като ключови пазари за първата партида самолети.

Самолетите ще могат да се зареждат за по-малко от 30 минути, посочва Форслунд, което потенциално ще отговори регионални маршрути, които не се обслужват от модерните реактивни самолети.

 

Източник

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.